تیم ملی ایران با هدایت هاکان دمیر سرمربی ترک، به باختن عادت کرده است. به نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال در انتخاب مربی و گزینش سبک مناسب برای بازیکنان ایران دچار اشتباه شده و در این مورد شخص داوری رئیس فدراسیون مقصر است

تیم ملی بسکتبال ایران، دومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را هم واگذار کرد؛ اینبار به ساحل عاج!

، تیم ملی بسکتبال ایران، دومین بازی خود از جام جهانی 2023 را ظهر امروز دوشنبه در جاکارتا مقابل ساحل عاج برگزار کرد و در مصافی نزدیک و میلیمتری 71 بر 69 مغلوب شد.

تیم ملی ایران با هدایت هاکان دمیر سرمربی ترکیه‌ای خود به باختن عادت کرده است. به نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال در انتخاب مربی و گزینش سبک مناسب برای بازیکنان کشورمان دچار اشتباه شده و در این مورد شخص داوری رئیس فدراسیون مقصر است.

باخت بسکتبال ایران به ساحل عاج در ۸ثانیه آخر

تیم ایران بازی را سنگین و بدون طراوت لازم شروع کرد و به سختی از آسان‌ترین حریفش در گروه امتیاز می‌گرفت اما ملی‌پوشان خیلی زود، خودشان را در زمین پیدا کردند و بر جریان بازی مسلط شدند. کسب هشت امتیاز متوالی، نتیجه کوارتر نخست را ۲۰ بر ۱۵ به سود ایران رقم زد و همه امیدوار شدند که ایران بالاخره یک مسابقه رسمی را برنده از زمین خارج خواهد شد.

تیم ساحل عاج، کوارتر دوم را با تکیه بر شوت‌های سه امتیازی و عدم اتخاذ تاکتیک لازم از سوی کادرفنی ایران آغاز کرد و موفق هم بود. دمیر مثل بازی قبلی مقابل برزیل ، به حامد حدادی در کوارتر نخست استراحت داد و در کوارتر دوم او را به زمین فرستاد. با این حال، بازیکنان حریف در ریباند به مراتب فعال‌تر و موفق‌تر بودند. حدادی در مدت کمتر از ۸ دقیقه، سه فوله و تعویض شد تا با عصبانیت زمین بازی را ترک کند. نتیجه این کوارتر ۲۲ بر ۱۵ باخت ایران را رقم زد تا نیمه نخست با برتری 37 بر 35 فیل‌ها به پایان برسد.

به رغم شکست، هاکان دمیر از بازیکنان تیم ملی در نیمه اول راضی بو و اعتقاد داشت که برنامه هایش تا حدودی اجرا شده است. کار روحی روانی هاکان دمیر،‌ روی بازیکنان تاثیرگذار شد و حاصل کار 21 بر 17 برای ایران بود.

تیم ایران در کوارتر چهارم، فرصت‌های زیادی برای کسب امتیاز داشت ولی در فتح حلقه ساحل عاج، موفق نبود. در دقایق پایانی کوارتر چهارم حامد حدادی به دلیل ۵ خطا شدن زمین بازی را ترک کرد تا از روی نیمکت شاهد عملکرد سایر ملی‌پوشان کشورمان باشد.

تیم ایران تا ۱۳ ثانیه به پایان بازی از حریف عقب بود اما اقدام دو امتیازی ارسلان کاظمی، برتری یک امتیازی ایران را به دنبال داشت. خطای بازیکنان ایران که منجر به خطای فنی سرمربی تیم ملی ایران نیز بود، برتری ۱۷ بر ۱۳ در این کوارتر و ۷۱ بر ۶۹ در مجموع دیدار را در پی داشت.

تیم ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه به مصاف اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی و تیم شماره یک جهان خواهد رفت.

باخت بسکتبال ایران به ساحل عاج در ۸ثانیه آخر

نتایج سایر دیدارهای امروز به شرح زیر است:

چین 69 – سودان جنوبی 89

ونزوئلا 75 – کیپ ورد 81

دیدگاهتان را بنویسید