باخت مصلحتی عواقب تلخی دارد

تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از پیروزی خفیف مقابل هنگ کنگ با تک گل مهدی قائدی شرایط بدی را تجربه کرد و مورد اعترض علاقه مندان این رشته قرار گرفت و متعاقب آن اخیرأ زمزمه باخت مصلحتی برابر امارات مطرح شده تا در مراحل حذفی به مصاف تیم های ضعیف تر برویم.
در این ارتباط حمید درخشان، ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان نظر دیگری داشته و می گوید: باخت مصلحتی برای تیمی که می خواهد پس از ۴۸ سال حسرت با اقتدار روی سکوی قهرمانی فوتبال ملت های آسیا برود به هیچ وجه پسندیده و مقبول جامعه ورزشی نیست.
وی افزود: طی همین چند بازی مرحله گروهی مگر ژاپن مدعی اول قهرمانی نباخت، مگر کره جنوبی متوقف نشد؟ چه تضمینی هست که تیم ما در صورت باخت مصلحتی رو به روی امارات در مرحله بعد برنده شود؟
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه صحبت های خود به این نکته نیز اشاره کرد و گفت: چرا ما باخت ورزشی را فاجعه دانسته و خواسته و ناخواسته فشار سنگینی را بر مربیان و بازیکنان تحمیل می کنیم؟
بُرد و باخت محصول مسابقه است یک سر مسابقه باخت و طرف دیگر آن پیروزی است، هر تیمی به میزان کاری که انجام داده و شرایطی که داشته نتیجه می گیرد.
و حرف پایانی کاپیتان و سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس، حمایت از تیم ملی کشورمان است، وقتی ترکیب ثابت تیم ما مشخص شود و بازیکنان مکمل کنار یکدیگر قرار گیرند خیلی از ضعف ها پوشش داده خواهد شد و اگر هم خدایی نکرده در میدان مسابقه شکست خوردیم متهم به تبانی و بازی ناجوان مردانه نخواهیم شد، یادمان باشد مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشراف کامل بر روند بازی ها عملکرد فنی و اخلاقی تمام تیم های حاضر در قطر را زیر ذره بین خود قرار داده و اتفاقات را به روز و ساعت در کارنامه تیم ها ثبت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید