مرتضی زبردست

بازیکنان جوان ما همین که مقابل لهستان، یکی از تیم های قدرتمند والیبال جهان بازی را پنج گیمه می کنند نمره قبولی می گیرند.
جهانگیر ترابپور، ملی پوش اسبق والیبال کشورمان با ذکر این موضوع گفت: بچه های ما بعد از قبول شکست برابر ژاپن که امروز نه تنها در آسیا بلکه در والیبال جهان حرف های بسیاری برای گفتن دارد غیرتی شده و نمایش قابل تحسینی در (ست) های اول و دوم برابر لهستان داشتند اما توان و تجربه این تیم اروپایی که ذخیره های مؤثری هم داشتند کفه ترازو را به سود آن ها کرد.
وی افزود: نفرات تعویضی تیم ما بعضا آن طور که باید جواب ندادند و متأسفانه گیم چهارم را با اختلاف ۱۰ امتیاز واگذار کردیم تا تیم لهستان با روحیه بهتر و تجربه بیش تر در ست پنجم پیروز این دیدار شود.
مربی بین المللی والیبال کشورمان در بخش دیگری از صحبت هایش به کمبود پاسور در والیبال تیم های تهرانی و شهرستانی اشاره کرده و گفت: طی دو، سه سال اخیر تعدادی از پاسورهای ما در رقابت های باشگاهی با سن بالای ۴۰ سال بازی کردند در حالی که باید حداقل ۱۰ ، ۱۲ پاسور جوان در تیم های باشگاهی ما منطبق با استانداردهای روز این رشته رقابت داشته باشند تا از بین آن ها نفرات برتر به تیم ملی دعوت شوند.
ترابپور که والیبال را از نوجوانی به عنوان پاسور شروع کرده در پایان صحبت هایش راجع به جواد کریمی، پاسور اول تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: جواد قد و قامت مناسبی دارد پنجه هم خوب به توپ می زند اما ارتفاع پاس های کنار آنتن او قدری بلند است و همین باعث می شود دفاع تیم مقابل راحت تر جمع شده و بلند زن های ما را دفاع کنند، توجه به این نکته و هماهنگی بیش تر با اسپُکرهای تیم می تواند کلاس کار کریمی را در سطحی بالاتر نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید