بررسی تحولات و وضعیت بازار نشان می‌دهد امسال سکه طلا به‌شکلی موذیانه همه‌ را سرکار گذاشته است

🔹سرمایه‌گذاری برای کسانی که امسال وارد بازار طلا و سکه شدند پر از دست‌انداز و سربالایی و سراشیبی بود. مدام قیمت‌ها بالا و پایین شد و چندبار متوالی رکورد قیمت‌ها شکسته شد، اما با نزدیک شدن به آخر سال، بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد همه‌مان سرکار بودیم. از اسفند ماه سال گذشته تا امروز بازار سکه و طلا یک روز آرام و بدون خبر به خود ندیده و مدام باعث شده تن و بدن سرمایه‌گذارها بلرزد.

🔹 اگر به نمودار بازدهی انواع سکه در سال ۱۴۰۲ نگاهی بیندازیم، انگار تصویری از کوه‌های مینیاتوری چابهار را می‌بینیم که یک رشته کوه با قله و دره کنار هم نشسته‌اند. با این اوصاف خیلی‌ها دل به این بازار بسته‌اند و فکر می‌کنند اگر همچنان در استراتژی سکه و طلا دوستی بمانند، سود می‌کنند، اما بررسی عملکرد یکسال پر از فراز و نشیب طلا و سکه نشان می‌دهد، این بازار آنطور که سرمایه‌گذارانش فکر می‌کرده‌اند، سود ده نبود،‌.

🔹مثلا همین سکه امامی که سکه اول بازار است در یک سال فقط ۱۷ درصد رشد قیمت داشته و افزایش قیمت بعضی از سکه‌ها هم آنقدر ناچیز است که اصلا به‌چشم نمی‌آید،‌ مثلا میانگین سکه گرمی اسفند سال گذشته شش‌میلیون و ‌هزار تومان بود، این سکه دیروز با قیمت شش میلیون و ۲۷۰ هزار تومان فروخته می‌شد، یعنی حدود ۱۰۰ هزار تومان و یک‌و‌نیم درصد افزایش قیمت در یک سال

دیدگاهتان را بنویسید