مرتضی زبردست

دیدار تیم های ملی فوتبال ازبکستان و ایران از سری بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی با تساوی دو بر دو خاتمه یافت که شاگردان امیر قلعه نویی نیمه اول را با برتری دو بر صفر به سود خود تمام کردند.
بچه های ما در ورزشگاه ملی تاشکند بازی را خوب آغاز کردند و مُزد این برتری را با گل های رامین رضائیان و مهدی طارمی گرفتند اما دو تعویض اجباری کار تیم ما را در ادامه راه با مشکل مواجه کرد، وقتی سامان قدوس و محمد محبی با مصدومیت زمین مسابقه را ترک کردند هارمونی تیم ما به هم ریخت که جای تأمل و بررسی بیش تر دارد.
قطعآ امیر قلعه نویی و همکاران او در کادر فنی طی روزهای آتی بارها فیلم این بازی را خواهند دید و ضعف های تیم خصوصا در نیمه دوم برابر ازبکستان را شناسایی و در جهت رفع اشکالات موجود برنامه ریزی و تصمیم گیری خواهند کرد.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که شناخت دقیقی از بازیکنان داخلی و برخی از لژیونر ها دارد بهتر از هر کس می داند بازیکنان پا به سن گذاشته که در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور در ترکیب ثابت تیم باشگاه خود قرار می گیرند الزاما نفرات مفیدی برای حضور در تیم ملی نیستند.
تیم ما طی دو مسابقه ای که رو به روی هنگ کنگ و ازبکستان به میدان رفت یک بازیکن از هر حیث کامل و شاخص به نام سردار آزمون داشت که نه تنها دو گل به هنگ کنگ زد بلکه چند پاس گل دیدنی هم به دیگر نفرات گل زن تیم داد با این توضیح که حضور او در ترکیب ثابت تیم این مزیت را داشت که دو بازیکن ازبک همواره مراقب او بوده و فضا برای دیگر نفرات تیم فراهم می شد، سرعت خوب و پاس های عالی سردار هر لحظه برابر هر تیمی راه گشاست، کاپیتان جدید تیم ملی فوتبال کشورمان که تعویض شد ازبک ها با خیال راحت و نفرات بیش تر روی دروازه تیم ما فشار آورده و بازی باخته را به تساوی تبدیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید