با از سر گیری روابط ایران و عربستان، بد نیست مروری کنیم بر مواضع یکی از افراطیون این ماجرا و نیز امام جمعه مشهد ؛ از باب عبرت!
در حالی که قریب به اتفاق مقامات ارشد کشور حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را محکوم کردند و ائمه جمعه سراسر کشور نیز آن را کار نفوذی‌ها دانستند، در روزهای اخیر سخنرانی یک فعال فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که به توجیه تئوریک حمله به سفارت سعودی پرداخته و قاطعانه از آن دفاع می‌کند.
شیخ حسن کردمیهن که مدیریت مؤسسه فرهنگی دینی بهشت را برعهده دارد، در سخنانی در جمع جوانان مذهبی، با اشاره به اینکه «ما مخالف حمله به سفارت انگلیس بودیم. اما سفارت عربستان متفاوت است»، می‌گوید: «چون عربستان رأس‌الفتنه است. این نیست که سفارت با سفارت یکی باشد. ما با سنگ زدن و مهر کوبیدن به کله لاریجانی مخالف بودیم، ما با به‌هم ریختن مجلس سید حسن خمینی مخالف بودیم، با به‌هم ریختن مجلس احمدی‌نژاد مخالف بودیم، ما با حمله به خانه فلان مرجع مخالف بودیم، همه سیره ما را دیده‌اند. برای همه تعجب‌آور است، حق هم دارند که بگویند آقای کردمیهن از شما بعیده که حمایت کنید از این جریان. می‌گویند آقای کردمیهن آدم با استدلالیه، مطابق با منویات آقا حرکت کرده است، همیشه حرف آقا را زودتر متوجه می‌شدند. من هم می‌پذیرم تعجب شما را. من به عنوان کسی که همیشه با تندروی‌ها مخالفت کرده‌ام، دارم حمایت می‌کنم. عربستان که فسق علنی دارد مثل انگلیس و آلمان و آمریکای امروز نیست که آرام سر می‌برند مثل معاویه برخورد می‌کنند با این نمی‌توانید درگیر بشوید… اهل بیت هم این‌گونه رفتار می‌کردند. فاسقی که مثل معاویه نیست مثل یزید است برخورد دیگری را می‌طلبد. مگر سیدالشهدا با یزید کنار آمد؟»

کردمیهن:‌ حمله به سفارت عربستان لازم بود/ اگر کسی چیزی از سفارت برداشته ببرد پس بدهد (+صوت)
این فعال سیاسی و فرهنگی همچنین با بی‌عزتی و کارهای گوگول فانتزی خواندن اقدامات دیپلماتیک، می‌گوید: «ما در مقابل تمام بی‌عزتی دیپلماسی صبر کردیم. در موضوع نوجوان‌ها و منا صبوری کردیم. خشم بالا آمده… حمایت ما از خشم و غیرت بود نه غارت. که اگر در برابر چنین موجودی غیرت به خرج ندهند هیچ کس امنیت ندارد تمام علما را خونشان را می‌ریزند. سفارت چیه؟ یک مشت آدمی اینجا هستند که به عزت ما می‌خندند. با بی‌احترامی باید بیرونشون کنند. دولت که کاری نمی‌کند. یک مشت جوون، غیرت به خرج می‌دهند. این شور انقلابی را که نمی‌توانید جلوش را بگیرید.»

وی می افزاید: «چون شما میدان را خالی کردید و به جای جهت‌دهی، خالی کردند و به توصیه‌های فانتزی عمل می‌کنند که اثر ندارد…‌ من حتی اگر مخالف آتش کشیدن سفارت باشم، امروز می‌گویم که حمله بچه‌ها به سفارت فواید خوبی داشته است که بسیار زیاد بوده است.»

دیدگاهتان را بنویسید