بر اساس اعلام سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، اگر باشگاهی موفق نشود سه دوره مجوز حرفه‌ای دریافت کند باید منحل شود؛ بر این اساس باشگاه استقلال یکی از باشگاه‌هایی است که خطر این ضابطه آن را به شدت تهدید می‌کند.
فوری: باشگاه استقلال در معرض انحلال قرار گرفت
، فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برای لیگ بیست و سوم اقدام به تدوین دستورالعمل ناظر بر قرارداد و سقف بودجه کردند تا به واسطه‌اش بتوانند هزینه‌های فوتبال را کنترل کنند. بر اساس اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال، یکی از دلایلی که باعث تنظیم چنین دستورالعمل‌هایی در لیگ امسال شد، مشکل باشگاه‌ها در اخذ مجوز حرفه بوده است.

کشورهای مختلف آسیایی، قوانین خاصی درباره باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای اخذ نمی‌کنند، در نظر می‌گیرند. حالا منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با بیان اینکه «مجوز حرفه‌ای یکی از دلایل وضع دستورالعمل سقف بودجه است،» گفت: AFC هر سال با توجه به اینکه لیگ برتر ایران حرفه‌ای است، معیارهای سخت‌تری اعمال می‌کند. برای مثال اگر باشگاهی سه دوره نتواند مجوز ملی یا حرفه‌ای بگیرد، قاعدتا نباید در لیگ برتر فعالیت کند. قانون تجارت هم همین را می‌گوید. ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌گوید که اگر شرکتی در سه دوره مستمر زیان‌ده باشد، هر یک از سهام‌داران می‌توانند تقاضای انحلال کنند. این منطق تجاری ماجراست و باشگاه‌ها هم در قالب یک شرکت تجاری فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید