———✍🏻مجيد سعيدي
از روزيكه مجلس دستگاههاي اجرايي را از هزينه كرد در ورزش حرفه اي منع كرد، نحوه واگذاري سرخابي ها به يك چالش جدي تبديل شد.
بعد از پيروزي انقلاب و در ادوار مختلف به دستگاههايي واگذار شدند اما بدليل عدم شفافيت در مسايل مالي در اين باشگاهها و ظرفيتي كه بلحاظ فراستاني از آن برخوردارند، عودت داده شدند تا واگذاري آنها بعنوان كلافي سردرگم براي دولت و وزارت ورزش تبديل شود!؟
چندي است كنفدراسيون آسيا آنها را تهديد كرده تا هرچه زودتر مالكيت خود را مشخص كنند.
با صدرات كيومرث هاشمي به درستي بحث شستا براي پرسپوليس و هلدينگ خليج فارس براي در اختيار گرفتن استقلال مطرح شد ! اينكه چرا محقق نشد؟ قبلا در اين باره و در خصوص برخي شيطنت هاي توضيح دادم.
اكنون بحث واگذاري سهام بلوكي آنها به بانك ملت و بانك تجارت مطرح است. بحثي كه عاري از ايراد نيست .چه بلحاظ ورود بانك ها به حوزه تيمداري و چه بلحاظ خريد سهام كه بخشي از آن پيش تر و بواسطه تعجيلي كه رييس وقت سازمان خصوصي سازي داشت از طريق فرا بورس واگذار شد ه و بر حجم بدهي هاي هر دو باشگاه افزوده است!؟
با چنين وصفي و با توجه به اينكه بانك ها در گذشته ي فوتبال ما بدليل كاملا مشخص عطاي تيمداري را به لقايش بخشيدند ،اكنون اين سوال مطرح است كه با چه هدفي و با وجود انباشت بدهي كه در سرخابي ها وجود دارد واز منابع درآمدي شفافي برخوردار نيستند ! قصد خريد سهام سرخابي ها را دارند؟
آيا حضور بانك ها-بشرطي كه موانع قانوني آنها از سوي بانك مركزي مرتفع گردد-مصداق عيني از چاله يه چاه افتادن استقلال و پرسپوليس نيست؟
چرا براي رهايي از تهديدهاي AFC راه درست انتخاب نمي شود؟
وزير ورزش كه فرد زيركي است چرا براي تصميم گيري تحت تاثير يكي دوتا دوزاري شناخته شده (!)كه فقط دنبال منافع خودشان هستند قرار گرفته است ؟.
آنها وزيران وقت را به بيراه كشاندند و علت تعيين و تكليف نشدن سرخابي ها تا به امروز فقط و فقط به سهم خواهي آنها مربوط است

دیدگاهتان را بنویسید