محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

🔹در بین اصلاح طلبان خودم کامل شناسایی کردم، یک عده می گویند می خواهیم در انتخابات شرکت کنیم و ما اگر می خواهیم وارد قدرت شویم باید پای صندوق های رای بیاییم. یک عده هم دنبال تحریم هستند و می گویند تحریم می کنیم، رای نمی دهیم و شرکت نمی‌کنیم.

🔹من در زندگی سیاسی ام تحلیل های صفر و صدی و سیاه و سفید را قبول نداشتم و ندارم. اینکه بگوییم یک آدم بد است یا خوب. نه بین بد و خوب بین صفر و صد، ۱۰۰ عدد است.

🔹سال ۸۸ و هفته بعد انتخابات ما پیش مهندس موسوی رفتیم، چند نفر بودیم، آقای عسگر اولادی هم بود. به او گفتیم در انتخابات شرکت کردی ۱۳ میلیون رای خوب آوردید. من به او گفتم آقای موسوی رقیب احزاب شو و اگر بتوانید درست مدیریت کنید دوره آینده حتما رئیس جمهور می شوید، اما اگر بخواهید رقیب نظام شوید آن موقع مسائل دیگری پیدا می‌شود.

🔹رقیب احزاب شدن با رقیب نظام شدن فرق دارد. هیچ حکومتی قبول نمی کند، کسی بخواهد رقیب نظام شود. قاطعانه و مستدل می گویم همین الان لیبرال ترین و دموکراتیک ترین کشورهای دنیا رقیب حکومت را برنمی تابند.

🔹قانون اساسی برای ما شرط می گذارد که ما با چه ترتیبی و چه شرایطی می توانیم در انتخابات شرکت کنیم. من در بسیاری از مصاحبه هایم گفتم که یک سری اصلاح طلبان بدخیم هستند و یک سری خوش خیم. خوش خیم ها بیایند و با هم رقابت کنیم./

دیدگاهتان را بنویسید