🔹واقعیت غیرقابل انکاری که وجود دارد این است که حتی یک سیارک معمولی با قطر ۵۰۰ متر هم می‌تواند ضربه‌ای قدرتمند و با بیش از ۱۰ گیگا تن انرژی وارد کند. اگر چنین چیزی به زمین برخورد کند، دهانه‌ برخوردی به وسعت ۹ کیلومتر و عمق ۰.۷ کیلومتر ایجاد می‌شود.

🔹مواد حاصل از برخورد، تا ۴ کیلومتر مکعب پرتاب می‌شوند. این مواد داغ ب سمت جو پرتاب می‌شوند و بعد به زمین می‌بارند و طوفان آتش به راه می‌افتد. اگر سیارک به اقیانوس برخورد کند، سونامی‌های عظیم حیات موجودات را به خطر خواهند انداخت.

🔹همه ما این را می‌دانیم، اما بر خلاف سایر بلایای طبیعی، ما می‌توانیم حرکت سیارک به سمت زمین را ببینیم و می‌توانیم برای آن آماده شویم. فرض کنفرانس بسیار ساده است: یک سیارک با قطر ۵۰۰ متر در حال حرکت به سمت زمین است. این سیارکی است که در ژانویه کشف شده است.

🔹 به دلیل مدار سیارک، تشخیص آن در ابتدا دشوار بود. این سیارک به عنوان یک سیارک بالقوه خطرناک (PHA) شناسایی و نام آن ۲۰۲۳ PDC گذاشته شد. با ادامه مشاهدات، شرکت کنندگان دریافتند که احتمال برخورد آن به زمین افزایش یافته است. در نهایت، آنها مشخص کردند که این سیارک در اکتبر ۲۰۳۶ به زمین برخورد خواهد کرد و به بشریت ۱۲.۵ سال زمان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید