فرهیختگان نوشت:

🔹 رئیس گروه قطعه‌سازی عظام با کلکسیونی از تخلفات و بدهی ۲۲ همتی روانه زندان شد.

🔹در روزهای گذشته عباس ایروانی، رئیس گروه قطعه‌سازی «عظام» دستگیر شد. براساس اطلاع‌رسانی‌های قوه قضائیه، ایروانی که علی‌رغم صدور حکم نهایی دادگاه و ابلاغ آن به وی، نسبت به حکم تمکین نکرده و مخفی شده بود، محل اختفای وی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و پس از دستگیری به مرجع قضایی تحویل داده شد.

🔹نگاهی به پرونده مالک عظام نشان می‌دهد پرونده‌های وی که اخیرا رای قطعی هر دوی آنها صادر شده، در دو بخش کلی قابل دسته‌بندی است. پرونده اول مربوط به قاچاق سازمان‌یافته قطعه خودرو است. گروه ایروانی طی چندین سال با جعل عنوان و برای عدم‌پرداخت حقوق قانونی دولت (مالیات و حقوق ورودی)، با کم‌اظهاری و خلاف‌اظهاری، میلیون‌ها دلار به جیب زده است.

🔹همچنین این گروه با جعل عنوان و اقدامات متقلبانه، کالای چینی بی‌کیفیت و تقلبی را به اسم کالای ایرانی (با برند سازه پویش) وارد بازار خودرو کرده که اگر آثار و تبعات ورود این کالاهای بی‌کیفیت به بازار بررسی شود، شاید بازهم به اتهامات وی افزوده شود.

🔹مورد دوم از اتهامات ایروانی که حالا حکم قطعی آن نیز صادر شده، عدم بازپرداخت تسهیلات قابل توجهی است که برای دریافت این تسهیلات نیز ظاهرا تخلفات زیادی را متحمل شده است. گروه عظام حالا به پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به بانک‌ها محکوم شده و یکی از ابربدهکاران بانکی است که نام وی در رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۴۰۰ نیز در لیستی که عبدالناصر همتی در دست داشت، دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید