روزنامه هم میهن نوشت:

🔹هر پنج ساختمان تخریب شده در خلازیر که ابعاد بزرگی هم داشتند، احتمالاً در همین چند ماه گذشته ساخته شده‌اند. همه می‌دانند که کوچکترین تغییر و تحولی که بخواهید در زمین و ساختمان شهری بدهید، حتماً نیروهای شهرداری حی و حاضر و مانع می‌شوند، مگر اینکه مجوزهای لازم را داشته باشید. تازه با آن هم گیر می‌دهند، چه رسد به اینکه مجوز نداشته باشید.

🔹این ساختمان‌ها را حتی با ماهواره‌های عادی هم می‌توان دید که در حال ساخته شدن است، ولی کسی نیست که درباره تخلفات رسمی و پیش از تخریب نیز توضیح دهد و بگوید که چه کسانی جرأت کرده‌اند در منطقه وسیعی ساختمان‌های جدید ۵ طبقه را جلوی چشم ماموران شهرداری و بدون مجوز بسازند؟ این مهمتر از اصل وجودی این ساختمان‌های غیرمجاز است؟ هزینه‌های میلیاردی انجام‌شده در احداث این ساختمان‌ها در هر حال از جیب ملت ایران رفته است.

🔹اقدام به تخریب مسئله‌ای فرعی نسبت به اصل چنین ساخت‌وسازی است. آن هم در محلی که در کنار گسل اصلی زلزله جنوب تهران است. مسئولیت عوارض و تبعات ساختمان‌هایی که به این سادگی خراب شوند، به‌عهده کیست؟ مگر ممکن است بدون فساد یا سهل انگاری حتی در سطوح بالاتر از ماموران گشت، چنین تخلفاتی در منطقه و ساختمان‌سازی صورت گیرد؟ معقول نیست که بدون تایید ضمنی این تخلفات آشکار و بزرگ انجام شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید