مطابق انتظارات دو باشگاه رئال مادرید و منچسترسیتی ، بازی رفت خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی گذراندند.
نخستین مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ با ثبت پیروزی‌هایی خارج از خانه برای مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم مسابقات آغاز شد.
l

پس از دو ماه وقفه، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران، با دو بازی از دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی از سر گرفته شد.

در یکی از این بازی‌ها منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی مسابقات میهمان تیم کپنهاگن دانمارک بود که این بازی با برتری 3 بر یک میهمان انگلیسی همراه بود.

با گلزنی کوین‌ دی‌بروینه در دقیقه 10، سیتی خیلی زود از حریف خود پیش افتاد. میزبان دانمارکی با گلزنی مگنوس متسوم در دقیقه 34 به بازی برگشت، اما باز هم بازنده به رختکن رفت چرا که منچسترسیتی دومین گل خود را در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه نخست توسط برناردو سیلوا به ثمر رساند.

هواداران سیتی تا آخرین دقایق بیم از دست رفتن این پیروزی خارج از خانه را داشتند، اما فیل فودن در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم با زدن گل سوم تیم میهمان، خیال آنها را راحت کرد. به این ترتیب سیتی که سه هفته دیگر در انگلیس، میزبان کپنهاگن خواهد بود گامی بلند برای صعود برداشت.

همین اتفاق برای رئال مادرید و در آلمان مقابل تیم لایپزیگ رخ داد. شاگردان کارلو آنچلوتی به لطف VAR‌ از یک شوک زودهنگام جان سالم به در بردند زمانی که کمک داور ویدئویی گل دقیقه دوم بنجامین سکو برای میزبان آلمانی را مردود اعلام کرد. در ادامه و در دقیقه 48، براهیم دیاس تنها گل مسابقه را برای کهکشانی‌ها زد تا آنها با اندوخته‌ای ارزشمند به خانه برگردند و آماده بازی برگشت شوند.

دیدارهای دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو بازی همزمان دیگر از ساعت 23:30 دنبال می‌شود که در یکی از آنها پاری‌سن‌ژرمن میزبان رئال سوسیه‌داد است و در دیگری لاتزیو از بایرن مونیخ پذیرایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید