بررسی تخلف مالیاتی ترکیش ایرلاین در مجلس، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان امور مالیاتی

بعد از انتشار گزارش فرار مالیاتی ترکیش ایرلاین با برچسب عوارض سوخت، واکنش های و اقدامات متعددی در دولت  و مجلس آغاز شده است.

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس:

🔹 در کمیسیون عمران راجع به این موضوع با رئیس سازمان هواپیمایی صحبت شد و مجلس این موضوع را تعقیب می‌کند؛ سوال و جواب‌های لازم هم انجام شد.

🔹مجلس به ‌موضوع فرارمالیاتی ورود کرده است اما پاسخ مستدلی از سازمان هواپیمایی و سازمان امورمالیاتی دریافت نکرده ایم، قرار شده تحقیق لازم صورت گرفته و به کمیسیون اطلاع دهند.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  با تاخیر طولانی 20 روزه در این باره گفت:

🔹در حال بررسی موضوع هستیم و گزارش نهایی را حتما به مردم اعلام می‌کنیم.

سازمان امور مالیاتی نیز به موضوع فرار مالیاتی ترکیش واکنش نشان داد. محمدتقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت:

🔹 موضوع به اداره کل امور مالیاتی ذی‌صلاح (مؤدیان متوسط تهران) اعلام و با توجه به اهمیت موضوع و مواعد قانونی ارائه اظهارنامه و انجام رسیدگی، احکام حسابرسی مالیاتی عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ و همچنین حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی دوره‌های منتهی به سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل یاد شده صادر شده.

🔹 فرایند حسابرسی مالیاتی منابع مختلف شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای آغاز شده است که نتایج امر پس از انجام رسیدگی‌ها گزارش خواهد شد.

🔹 همچنین وزارت اقتصاد خواسته است مستندات گزارش «دریافت عوارض سوخت از مسافران ایرانی ترکیش ایرلاین» در سامانه سوت زنی سازمان امور مالیاتی ثبت و برای پیگیری و بهره برداری ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید