🔹سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا، تاییدیه واکسن به‌روز شده کووید-۱۹ شرکت فایزر و بایون‌تک را «به‌طور خاص» برای هدف قرار‌دادن سویه «ایکس‌بی‌بی ۱.۵» کووید از زیرمجموعه اومیکرون، صادر کرد.

🔹به گزارش رویترز، این واکسن که با نام تجاری «کامیرنتی» فروخته می‌شود، برای افراد شش‌ماهه و بالاتر مجاز است و تاییدیه سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا با مجوز سازمان تنظیم مقررات اروپایی، برابری دارد.

🔹علاوه بر شرکت فایزر و بایون‌تک، تولیدکنندگان دیگر واکسن مانند شرکت مادرنا و نواواکس نیز نسخه‌های تک ظرفیتی واکسن‌های خود را برای مبارزه با سویه «ایکس‌بی‌بی ۱.۵» کووید از زیرمجموعه آمیکرون، تولید کرده‌اند.
در حالی‌که ایالات متحده قصد دارد هر سه واکسن را در طول فصل پاییز در دسترس همگان قرار دهد، بریتانیا در نظر دارد از واکسن‌های شرکت فایزر ـ بایون‌تک برای پویش ایمن‌سازی پاییز در برابر سویه زیرمجموعه آمیکرون استفاده کند.

🔹سویه «ایکس‌بی‌بی ۱.۵» کووید از زیرمجموعه آمیکرون، یک نوع جهانی کووید غالب در اوایل امسال بود که باعث شد تنظیم‌کننده‌ها، از جمله سازمان غذا و داروی ایالات متحده، آن را به عنوان هدف اصلی واکسن‌های کووید-۱۹ انتخاب کنند.

🔹مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا اعلام کرد سویه جدید ویروس کرونا ممکن است نسبت به انواع قدیمی‌تر، در ایجاد ابتلا در افرادی که قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و یا واکسن زده‌اند توانایی بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید