🔹انجمن هنرپیشگان سینما-تلویزیون آمریکا که ۱۶۰ هزار بازیگر سینما، تلویزیون، رادیو، صداپیشه و دیگر هنرمندان این عرصه را عضو خود دارد، اعلام کرده با به بن بست رسیدن مذاکرات میان این نهاد صنفی و استودیوهای تهیه و پخش آثار، اعضای این انجمن از نیمه شب پنجشنبه و همزمان با ورود به روز ۱۴ ژوئیه اعتصاب سراسری خواهند کرد.

🔹خواسته اصلی این نهاد صنفی منصفانه‌تر شدن دستمزدها است. آنها می‌گویند شرکت‌های که محصولات آنها را پخش آنلاین می‌کنند باید از محل درآمد اینترنتی سهم منصفانه‌تری به هنرمندان دخیل در تهیه این آثار پرداخت کنند و همزمان در قراردادهای بازیگران باید عواید و شرایط بهتری اعمال شود چرا که مثلا استفاده از آدمک (آوتار) مجازی هنرپیشگان که به کمک هوش مصنوعی اکنون بسیار رایج و باورپذیر شده است، بسیاری از هنرپیشگان را نگران کرده که کم کم شغل و درآمد خود را از دست بدهند.

🔹این بزرگترین اعتصاب هنرپیشگان آمریکایی طی ۴۰ سال گذشته است و با توجه ادامه اعتصاب انجمن نویسندگان سینما و تلویزیونی این کشور که از دو ماه پیش آغاز شده، انتظار می‌رود تاثیر منفی بر تولید صنعت سینما و سرگرمی های بصری و شنیداری آمریکا بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید