قنبری می‌گوید: به اعتقاد من الان زمان استعفای آقای رئیس جمهوری است او نه به وعده‌هایش عمل کرد و نه مسائل سیاسی کشور را حل کرد. این روند فقط باعث ناامیدی و حتی ناامنی شده است. مثلا همین بحث حمله بیولوژیکی به مدارس دخترانه در سراسر کشور یک ناامنی و دلهره ایجاد کرده است. لذا به اعتقاد من باید به گونه‌ای دولت اعتماد مردم را جلب کند و راه آن استعفا و عذرخواهی آقای رئیسی است
[
به اعتقاد من الان زمان استعفای آقای رئیس جمهوری است
خبر توافق ایران و عربستان بازار ارز را کاهشی کرد و امید به بهبود شرایط اقتصادی حتی بیش از خبر توافق برجام، زلزله در بازارها انداخته است. اما تا اینجا دولت رئیسی دستاوردی نداشته، همین گام مهم و موثر نیز با تلاش شخصی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی برداشته شده است. آیا رئیسی و تیم اقتصادی او برنامه‌ای برای کاهش تورم و بهبود وضع معیشت مردم ندارند؟ آیا ممکن است ناتوانی دولت منجر به استعفای رئیس جمهور و سقوط کابینه شود؟
جهت بررسی موضوع فوق گفتگو کردیم با علی قنبری اقتصاددان و نماینده ادوار مجلس که در ادامه مشروح آنرا می‌خوانیم:

بنظر شما بحران‌های اقتصادی فعلی ناشی از عدم توانایی دولت است یا رئیسی معتقد است کارهای اقتصادی‌اش تماما درست است و راه بهبود اقتصاد از همین مسیر می‌گذرد؟

هم کارهایشان بی‌نتیجه است هم ناامیدند و کار رها شده است. چون مسائل سیاسی و اقتصادی با هم مرتبطند، وقتی مسائل سیاسی در داخل و خارج از کشور باعث ناآرامی و مشکلات در کشور شده است درمان اقتصادی نیز اثربخش نیست و چالش‌های اقتصادی به نتیجه مثبتی نمی‌رسد. مشکلات اقتصادی کشور توسط دولت رها شده است.

بنظر شما دولت رئیسی در شرایط فعلی چه راه حلی برای آرام کردن جامعه بخصوص در حوزه اقتصاد دارد؟

به اعتقاد من الان زمان استعفای آقای رئیس جمهوری است او نه به وعده‌هایش عمل کرد و نه مسائل سیاسی کشور را حل کرد. این روند فقط باعث ناامیدی و حتی ناامنی شده است. مثلا همین بحث حمله بیولوژیکی به مدارس دخترانه در سراسر کشور یک ناامنی و دلهره ایجاد کرده است. لذا به اعتقاد من باید به گونه‌ای دولت اعتماد مردم را جلب کند و راه آن استعفا و عذرخواهی آقای رئیسی است.

دیدگاهتان را بنویسید