در حالی که سه روز از برگزاری جلسه قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل توسط شورای قابت می‌گذرد، هنوز قیمت‌ کارخانه‌ای جدید محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام نشده و هیچ نهادی هم مسئولیت اعلام قیمت‌های جدید را به عهده نگرفته است و شورای رقابت و وزارت صمت از اعلام رسمی قیمت‌های جدید شانه خالی می‌کنند.

در شرایطی که توپ اعلام قیمت‌ها در زمین وزارت صمت، شورای رقابت و سازمان حمایت جابه جا می‌شود، عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف شایعات و گمانه زنی‌های بسیاری درباره میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی به وجود آورده به طوری که برخی شایعات از افزایش بیش از 70 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا حکایت دارد.

روز سه‌شنبه هفته جاری مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت از اصلاح و تعدیل قیمت کارخانه‌ای خودروها به اتفاق آرا در جلسه ۵۵۷ شورای رقابت خبر داد و اعلام کرد که قیمت‌های جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است. سپهر دادجوی توکلی گفته بود که روز سه‌شنبه و با برگزاری جلسه یاد شده، نتیجه‌گیری‌های کارگروه‌های مختلف در صحن شورا مطرح و رای‌گیری شد و در نهایت اصلاح و تعدیل قیمت کارخانه‌ای خودروها به اتفاق آرا مصوب و به صورت محرمانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت خاطرنشان‌کرده بود: «قیمت‌ جدید خودروها به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد از قیمت‌های دلالی بازار کمتر خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید