🔹جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وزارت اقتصاد عملکرد قابل دفاعی نداشته است، به خبرنگار «اقتصاد ۱۲۰»گفت: برای مولدسازی اختیارات کاملی به آقای وزیر و وزارت اقتصاد دادیم اما کاری در این خصوص انجام نشده است.

🔹او همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بازار سرمایه هم در دولت سیزدهم نتوانسته به جایگاه واقعی خود در اقتصاد برسد، گفت: متاسفانه بورس و برخی از شرکت‌ها از شفافیت لازم برخوردار نیستند.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: بعضا شاهد هستیم که سهام برخی از شرکتها به صورت غیر واقعی به صورت بادکنکی رشد پیدا می کند، بعد از مدتی این رشد بادکنکی به یکباره تخلیه شده و زیان سنگینی را متوجه سهامداران می‌شود. در چنین شرایطی طبیعی است که سهامدار به عملکرد بورس بی اعتماد شده و حاضر به سرمایه گذاری در چنین بازاری نمی شود.

🔹نماینده مردم شیراز که معتقد است بازار سرمایه به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد، اظهار داشت: برخی از شرکت هایی که به نوعی از رانت برخوردار هستند، برای رشد سهام خود تفاهم نامه‌ها و قراردادهای صوری را به امضا می رسانند و اینگونه جایگاه خود را در بورس بهبود می بخشند. این در حالی است که صورت های مالی برخی از این شرکت ها به شدت نگران کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید