🔹سرشناس‌ترین تشکل از میان ارائه کنندگان فهرست‌های انتخاباتی، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است که پس از کش و قوس‌های فراوان، با جبهه تندروی پایداری به توافق و وحدتی شکننده رسیدند و به فهرست قالیباف-پایدرای معروف شد.

🔹پایداری‌چی‌ها برای شکستن قالیباف و پایین کشیدن او از برج عاج، نه تنها روش مختلفی برای حذف یاران قالیباف پیش گرفتند، بلکه قالیباف را به تنهایی در صدر فهرست نمی‌خواستند و اصرار داشتند که مرتضی آقاتهرانی از چهره‌های اصلی پایداری‌چی‌ها نیز باید در کنار قالیباف به عنوان سرلیست مطرح شود؛ نهایتا هم که گویا دست شورای ائتلاف زیر سنگ پایداری بود، مجبور به پذیرش این شرط شد.

🔹در چنین شرایطی می‌توان اینگونه تحلیل کرد که ائتلاف تندروها متشکل از پایداری، صبح ایران و امنا، با انتشار فهرست‌های سه‌گانه، دست به یک عملیات فریب علیه فهرست قالیباف و دوستان زدند. به این ترتیب که با افرادی که در فهرست شانا و پایداری نبودند، حداقل در دو فهرست دیگر حضور داشتند و آنهایی هم که در ائتلاف پایداری و شانا، سهم جبهه پایداری شدند، در فهرست‌های دیگر حضور داشتند. با این ترفند گرچه نتوانستند قالیباف را زیر نفر سی‌ام بکشاند، اما توانستند آرای او و یارانش را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید