🔹براساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ، اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های رسمی در حال کاهش است و به پایین‌ترین حد خود در شش سال گذشته رسیده است.

🔹یکی از متغیرهای این کاهش، به دلیل نزول اعتماد سیاسی در آمریکاست. مایکل شودسون معتقد است کاهش اعتماد سیاسی به نهادهایی مانند کنگره آمریکا یا کاخ سفید بر رسانه‌های رسمی نیز تأثیر گذاشته است.

🔹در اینفویی که وب‌سایت ویژوال کَپیتالیست تهیه کرده، قله‌ها و دره‌های این اعتماد نشان داده شده و آشکار است که کنش سیاسی سیاستمداران همچون رسوایی بیل کلینتون یا ماجرای واترگیت بر مصرف رسانه‌ای آمریکایی‌ها تأثیر مستقیم دارد.

🔹علاوه بر این، ظهور رسانه‌های اجتماعی و رخ‌نمایی اینفلوئنسرها نیز بر این کاهش مؤثر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید