به‌رغم پایان محدودیت‌های ایران بر اساس قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت از امروز، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم گرفته محدودیت‌ها علیه ایران را حفظ کند.
بیانیه ضدایرانی انگلیس در روز پایان محدودیت‌های قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت
، دولت انگلیس امروز چهارشنبه (۱۸ اکتبر، ۲۶ مهر) بیانیه‌ای درباره «تصمیم خود برای حفظ محدودیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران» منتشر کرد.

در بیانیه انگلیس بعد از بیانیه مشابه شورای اروپا در روز سه‌شنبه آمده است ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ «روز انتقال» بر اساس برجام است، زمانی که محدودیت‌های خاص بر برنامه هسته‌ای و موشکی ایران مقرر است که برداشته شود از جمله ۸۴ مورد تحریم سازمان ملل و ۱۱۲ مورد تحریم انگلیس علیه افراد و نهادهای دخیل در فعالیت‌های هسته‌ای و موشک بالستیک و محدودیت‌ها شامل تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی علیه ایران.

در ادامه این بیانیه بدون اشاره به بی‌تعهدی طرف‌های غربی برجام و با تکرار ادعاهای شورای اروپا در خصوص عدم پایبندی ایران به برجام از سال ۲۰۱۹، گفته شده انگلیس به همراه اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را حفظ می‌کند و تحریم‌های سازمان ملل را به رژیم تحریم‌های لندن منتقل کرده و بنابراین به اعمال این تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.

طبق این بیانیه، انگلیس به همراه فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، هماهنگ‌کننده برجام را از این تصمیم خود در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳ آگاه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید