🔹درحالی که ژیمناستیک ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در بازی‌های آسیایی هانگژو رقم بزند و برای اولین بار به مدال برسد ولی حاشیه‌های گاه و بیگاه برای فدراسیون ژیمناستیک و ورزشکاران این رشته باعث شده آرامش نسبی که در یک سال گذشته ایجاد شده بود بازهم تحت شعاع اتفاقات اخیر قرار بگیرد.

🔹موضوع مهم در این خصوص بی‌تفاوتی کمیته ملی المپیک به رای صادر شده از سوی شعبه ۱ کمیته اخلاق برای رییس سابق این فدراسیون است. با وجود اینکه چند ماه از برگزاری جلسه رسیدگی کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک برای رییس و دبیر سابق فدراسیون ژیمناستیک می‌گذرد متاسفانه مسئولین کمیته بی‌تفاوت نسبت به رای صادر شده هستند و هیچ تصمیمی اتخاذ نمی‌کنند.

🔹در کنار همه اینها بی تفاوتی و سکوت محض مسئولین فدراسیون فعلی نیز جالب توجه است و باعث شده نگرانی‌های زیادی را برای ورزشکاران این رشته ایجاد کند.

🔹کمیته ملی المپیک اگر با توجه به مفاد پرونده رییس سابق و گزارشات دستگاهای نظارتی و شکایت مکتوب ملی‌پوشان و مربیان تیم ملی فدراسیون برای صدور رای به قطعیت رسیده‌اند و رای را صادر کردند پس لذا این همه تاخیر برای اعلام رای جای سوال دارد که چرا با سرنوشت ورزشکاران یک رشته المپیکی که تازه به موفقیت بزرگ دست پیدا کرده‌اند و در آستانه کسب سهمیه المپیک پاریس هستند بازی می‌کنند.

🔹قطعا آراء صادره کمیته اخلاق و سایر مراجع قضایی داخل کشور برای تمامی نهادهای بین‌المللی ورزش مورد پذیرش است. باید دید چه کسانی هستند که علیرغم این همه تخلفات دست بردار نیستند و با گروگان گیری به فکر معامله با متولیان امر هستند؟ و چه کسانی از اینگونه افراد متخلف که ورزش کشور را به این چالش‌ها می‌کشندحمایت می‌کنند و از صدور آرا قضایی دادسرای فرهنگ و رسانه و کمیته اخلاق جلوگیری میکنند یا به تعویق می‌اندازند؟

🔹انتظار میرود اینبار دیگر فشارهای این مدعیان و برخی حامیان بی‌اطلاع  آنها در تصمیمات متولیان ورزش اثرگذار نباشد‌.

دیدگاهتان را بنویسید