🔹شرکت هواپیمایی تابان روز شنبه ۱۱ شهریور مسافران پرواز شماره ۷۲۵۰ را از مبدا نجف که بلیت فرودگاه امام خمینی را در دست داشتند بجای رساندن به این فرودگاه، ۹۲ کیلومتر آن طرف‌تر یعنی در فرودگاه پیام در استان البرز پیاده کرد.

🔹یکی از مسافران این پرواز گفت: هیچ اطلاع رسانی به مسافران نشده بود و وقتی ساعت ۷ صبح در فرودگاه پیام پیاده شده و مشاهده کردیم که اینجا هیچ شباهتی به فرودگاه امام خمینی و ترمینال سلام ندارد، متوجه این تغییر مقصد شدیم.

🔹گفتنی است انتقال پرواز (دایورت) در برخی مواقع از جمله مشکلات آب و هوایی و مسایل مربوط به ایمنی، امری متداول در جهان است، اما در چنین شرایطی، مسئولان شرکت هواپیمایی و کادر پرواز باید توضیحات کافی را به مسافران ارائه دهند.

🔹طبق بند ۲-۱۰ آیین نامه حقوق مسافر، که اختصاص به تغییر مسیر اجباری توسط شرکت هواپیمایی در طول پرواز دارد، در صورتی که پرواز در مکانی به غیر از مقصد مسافر و یا نقطه میانی در پرواز‌های اتصالی مندرج در یک بلیت توقف کند، شرکت هواپیمایی ملزم به حمل مسافر به مبدأ یا مقصد پرواز خواهد بود.

🔹در این صورت مطابق یکی از روش‌های زیر انجام خواهد شد: انتقال مسافر به مبدأ توسط شرکت هواپیمایی اصلی و استرداد کل وجه بلیت بدون کسر

🔹میزان خسارت به مسافر یا در صورت درخواست مسافر، انتقال مسافر به مقصد بوسیله سایر شرکت‌های هواپیمایی و پرداخت هزینه‌های حمل توسط شرکت هواپیمایی اصلی./

دیدگاهتان را بنویسید