رئیس پژوهشگاه نیرو گفت که در تابستان گذشته ۳۶ بار رکوردزنی مصرف برق داشتیم و براساس آمار هواشناسی پیش‌بینی می‌شود تابستان سال آینده نیز تابستان سختی برای صنعت برق باشد.

مجید عمیدپور، تصریح کرد: به صورت مرتب پیش‌بینی‌های بین‌المللی را رصد می‌کنیم و باید گفت که متاسفانه تابستان سال آینده شرایط بدی را در پاییز و زمستان نخواهیم داشت اما احتمالا شرایط در تابستان آینده بدتر خواهد شد.

به گفته وی با اتمام پیک تابستان امسال نیروگاه‌ها به دلیل این‌که به صورت ۱۰۰ درصدی مورد بهره برداری قرار گرفتند باید وارد دوره تعمیرات شوند تا بتوانند خود را برای سال آینده آماده کنند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به ناترازی گاز در کشور اظهار کرد: علی‌رغم این‌که در تابستان با مشکل مواجه هستیم، در زمستان نیز به دلیل ناترازی گاز وارد پیک زمستانی می‌شویم و به همین دلیل همکاران ما در وزارت نفت و نیرو تمام تلاش خود را می‌کنند که این مسائل حل و فصل شود. سرمایه‌ گذاری‌های جدیدی انجام شده تا میزان تولید افزایش یابد اما باید به موضوع بهره وری توجه شود.

عمیدپور با تاکید بر این‌که شدت مصرف انرژی در کشور بالا است، تصریح کرد: نیت وزارت نیرو این نیست که در رفاه مردم خللی ایجاد شود اما برای گذر از شرایط موجود نیازمند همکاری مردم و همه دستگاه‌ها هستیم و باید گفت که برای تابستان آینده شرایط راحتی پیش‌رو نیست و اقلیم نیز علیه ما کار می‌کند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر این‌که به دلیل ناترازی‌های موجود در حوزه انرژی باید به سمت انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کنیم، گفت: ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت آب و برق داریم که پژوهشگاه نیرو قصد دارد پلی را بین این شرکت‌ها و شرکت‌های مادرتخصصی در وزارت نیرو ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید