🔹«باربی» پس از اینکه عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ را به دست آورد، حالا در فصل جوایز سینما هم دارد رکوردهای جالبی از خود به جا می‌گذارد.

🔹با اعلام انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)، «باربی» ساخته گرتا گرویگ با ۹ نامزدی در هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن گلوب از رقبایش پیش افتاد. شاخه هایی که این فیلم در آنها نامزد شده عبارت‌اند از بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن (مارگو رابی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رایان گاسلینگ)، بهترین آهنگ با سه قطعه موسیقی و جایزه جدید دستاورد سینمایی و گیشه.

🔹بیشترین تعداد نامزدی یک فیلم در تاریخ گلدن گلوب متعلق به «نشویل» (رابرت آلتمن، ۱۹۷۵) با ۱۱ نامزدی است و پس از آن «کاباره» (باب فاسی، ۱۹۷۲) با ۹ نامزدی در جایگاه دوم بود که حالا باید این جایگاه را با «باربی» شریک شود.

🔹«اپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان و رقیب «باربی» با ۸ نامزدی از جمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگری برای کیلین مورفی و رابرت داونی جونیور باز هم از «باربی» جا ماند.

🔹دو فیلم «قاتلان ماه کامل» ساخته مارتین اسکورسیزی و «بیچارگان» از یورگوس لانتیموس هر کدام ۷ نامزدی در جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید