رحیم رحیم زاده

AIPS) Association Internationale de la Presse Sportiveایپس) در اول ژوئیه ۱۹۲۴ ( سه شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۳۰۳)در پاریس قبل از افتتاحیه مراسم بازی های المپیک هشتم پاریس( در آن المپیک ورزش ایران حضور نداشت) تأسیس شد. در آن اولین کنگره اولین اعضای کمیته اجرایی AIPS انتخاب شد. رئیس: فرانتز رایشل Frantz Reichel (فرانسه)؛ معاونان: ویکتور بوین Victor Boin (بلژیک) و تورستن تگنر Torsten Tegner(سوئد)؛ دبیر کل: هانری پوزی Henri Pozzi(فرانسه)؛ معاون دبیرکل: آندری سکورا Andrej Sekura(چکسلواکی). از سال ۱۹۲۴ تا کنون ۸۵ کنگره برگزار شده است که آخرین کنگره در می ۲۰۲۳ در سئول برگزار شده است.
روز جهانی روزنامه نگاران ورزشی
به مناسبت پایه گذاری ایپس AIPS دوم جولای هر سال به عنوان روز جهانی خبرنگاران ورزشی نامگذاری شده است. ایپس راس بدنه حرفه ای سازمانی است که با بیش از 9500 عضو ٬رسانه های ورزشی در سراسر جهان را نمایندگی می کند، ، اکنون قرار است صدمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۴ جشن بگیرد.
دفتر مرکزی
مقر دفتر مرکزی ایپس ٬ در پایتخت المپیک، لوزان، سوئیس قرار دارد.( زیرا این شهر محل استقرار کمیته بین المللی المپیک (IOC) است .ایپس توسط کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های اصلی هر ورزش و کشور به رسمیت شناخته شده و ۱۶۰ فدراسیون عضو آن هستند. و در چهار قاره افریقا ٬ امریکا ٫ آسیا و اروپا شعبه دارد.
شعبه افریقا در شهر داکار ٬سنگال – شعبه آمریکا در شهر سانتاندر ٬کلمبیا- شعبه آسیا در شهر پیشاور ٬پاکستان وشعبه اروپا در شهر سانتا جولیانا درکشور مالت قرار دارند که هر کدام تاریخ و رهبری خاص خود را دارند.

استقلال مالی

AIPS یک سازمان مستقل است که بودجه آن از طریق حق عضویت ٬ کمک‌های نهادها و فدراسیون‌های بین‌المللی تامین مالی می‌شود.هدف اصلی AIPS افزایش همکاری بین فدراسیون های عضو در دفاع از ارزش های ورزش و علاقه حرفه ای آنها برای تقویت دوستی، همبستگی و علایق مشترک بین روزنامه نگاران ورزشی همه ملل می باشد تا از تامین بهترین شرایط کاری ممکن برای اعضا اطمینان حاصل کند.

خبرنگاران جوان

AIPS همچنین به سرمایه گذاری در فرهنگ افتخار میکند و به نسل های بعدی روزنامه نگاران ورزشی فرصتی منحصر به فرد برای بهبود دانش و مهارت های خود از طریق برنامه معتبر خبرنگاران جوان AIPS که با همکاری فدراسیون های ورزشی بین المللی و شرکای aips سازماندهی شده است ، ارائه می دهد.

جوایز رسانه های ورزشیAIPS
در سال ۲۰۱۸ ، ایپسAIPS بالاترین جایزه بین المللی را در صنعت رسانه های ورزشی ،با عنوان جوایز رسانه های ورزشی را راه اندازی کرد
این جوایز که در حال حاضر در ششمین دوره خود قرار دارند ، جشنی است از برتری رسانه های ورزشی که از بهترین داستان نویسان ورزشی در تمام پلتفرم های رسانه ای ، به رسمیت شناخته می شود.(پلتفرم رسانه ای سرویس، سایت یا روشی است که رسانه را به مخاطب می کند )
آثار رسانه ای می بایستی جزو یکی از این گروه های شش گانه باشند: عکاسی – نوشتار – ویدئو( دیداری یا بصری) -اودیو ( سمعی یا شنیداری) و خبرنگاران جوان( در واقع کار خبرنگاران جوان )

کارت AIPS

کارت AIPS ، که تنها کارت رسمی مطبوعات ورزشی است که در تمام مرزهای شناخته شده است ، نشان دهنده یک شبکه مهم از تماس ها ، اطلاعات و ارتباطات است که بیش از ۱۰۰۰۰ روزنامه نگار را به هم متصل می کند و همچنین روزنامه های روزانه بین المللی ، نشریات دوره ای و کانال های رادیویی و تلویزیونی را در سراسر پنج قاره هدایت می کند

دیدگاهتان را بنویسید