🔹نحوه انتشار سخنان روحانی در آخرين جلسه‌اش با وزرا و استانداران دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم، نشانه ديگري ‌است از قصد احتمالي بازگشت روحاني به ميدان سياست.

🔹از ميان اين سخنان كه روز دوشنبه ايراد شده، بخشي از آنكه در مورد زن و اسلام بود، روز سه‌شنبه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌(س) منتشر شد.

🔹بخش دوم صحبت‌هاي رييس‌جمهوري پيشين عصر ديروز روي خط خبرگزاري‌ها رفت كه در ارتباط با برجام بود و اشاراتي هم به اعتراضات اخير داشت. در خبر اول اعلام شده بود كه سخنان روحاني به تدريج منتشر مي‌شود؛ سياستي كه نشان مي‌دهد تيم رسانه‌اي او قصد دارند روحاني را در صدر اخبار نگه دارند.

حملات ادامه دارد؟ احتمالا!

🔹مي‌توان پيش‌بيني كرد كه حملات رسانه‌هاي محافظه‌كاران به روحاني در روزهاي آينده ادامه‌دار خواهد بود. از سوي ديگر روحاني از طرف حاميان سابق و معترضان امروز هم مورد نقدهاي تندي قرار مي‌گيرد. جناح اصلاح‌طلب و ميانه‌روها هنوز واكنشي نشان نداده‌اند اما راي‌دهندگان سابق او در شبكه‌های اجتماعی بيشتر با لحنی انتقادی از او ياد می كنند. به ‌هر حال روحاني اگر قصد بازگشت به صحنه سياست را داشته باشد، بايد هر دو طيف را متقاعد كند؛ هرچند همواره گفته می شود روحانی نهايتا يك محافظه‌كار ميانه‌رو است، اما در طول ٨ سال رياست‌جمهوری اش، محافظه‌كاران به‌شدت از عملكرد او ناراضی شدند؛ نه بابت نتايج اقتصادی اقدامات او پس از فشار حداكثری، بلكه بابت رفتن راه و روشی در ديپلماسی كه منطبق با ميل آنها نبود.

بازيگری كه بازی خوانی بلد است

🔹با اين اوصاف سابقه عملكرد روحانی نشان داده كه او اين توانايي را دارد كه در يك لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات ١٣٩٢ و ١٣٩۶ شاهدی بر اين مدعاست. گرچه ورود به صحنه سياست از سوي روحانی در شرايط كنونی بيشتر شبيه قمار است اما روحانی نشان داده كه اگر دستش پر هم نباشد، اعتماد به نفسی دارد كه می تواند بازی را به نفع خود كند.

🔹شايد همين سوابق بازی خوانی و بلد بودن قاعده بازی از طرف روحانی، در كنار عملكرد انتقادبرانگيز و حاشيه‌دار دولت رييسی و مجلس يازدهم، محافظه‌كاران را به تكاپو بيندازد كه موج حملات به رييس‌جمهوری پيشين را شديدتر كنند

دیدگاهتان را بنویسید