تداوم تحریف سخنان رئیس‌جمهوری در بی‌بی‌سی فارسی

شبکه بی‌بی‌سی فارسی در انتشار خبر نشست رئیس‌جمهوری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی مدعی «دستور شخص رئیسی برای برخورد با موارد نادر قانون‌شکنی در دانشگاه‌ها» شده است. جمله‌ای که نه‌ هیچ رسانه دیگری از قول رئیس‌جمهوری نقل کرده و نه بینندگان پخش زنده این نشست نشانی از بیان آن در سخنان رئیسی می‌یابند!
، سومین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی با نمایندگان ده‌ها رسانه‌های داخلی و خارجی در حالی برگزار شد که فارغ از بیان مواضع دولت درباره مسائل سیاست خارجی، پرسش‌های متعددی نیز حول محور مسائل و موضوعات داخلی کشور مطرح شد.

در بخشی از این نشست، یک خبرگزاری داخلی پرسشی درباره «رفتارهای مجرمانه برخی استادان»، «توقع از دولت برای برخورد» با این استادان، «برخورد جدی انجام‌نشده» با آنان و «برنامه دولت برای تضمین محیط علمی دانشگاه» مطرح کرد که رئیس دولت سیزدهم در بخشی از پاسخ به این پرسش، گفت: «با الهام گرفتن از عفو رهبری نسبت به متهمان نسبت به کسانی که تخلفی در دانشگاه کرده و اتهاماتی مرتکب شدند قرار شد عفو نسبت به آنها شامل شود که همان زمان اعلام شد.»

وی همچنین ادامه داد: «در این بین اگر افراد نادری بخواهند قانون‌شکنی کنند و نظم دانشگاه را برهم زند، خود دانشگاه – یعنی دانشجو و استاد – نباید اجازه این کار را دهند، چون دانشگاه چارچوبی دارد باید همه به قانون پایبند باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید