تذکر شورای نگهبان به تعدادی از نمایندگان همدان

ایسنا/همدان رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با تأکید بر اینکه شورای نگهبان نسبت به نمایندگانی که حریم قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری را شکستند، تذکر داده است، گفت: در عزل و نصب‌ها و دخالت در امور اجرایی، تعدادی از نمایندگان استان به شورای نگهبان دعوت و تذکراتی گرفتند.

حجت‌الاسلام جلال مرادی یکشنبه ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نسبت به نظارت بر عملکرد نمایندگان خلاء قانونی وجود دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس را از سه مورد نهی کردند که یکی از این موارد دخالت در عزل و نصب‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طبق اصل ۵۷ قانون، دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها نقض سوگند است، تصریح کرد: دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها باید مستدل و مستند باشد و اینکه کسی مطرح کند کافی نیست. ضمن اینکه فعالیت نمایندگان رصد و با آنها صحبت و تذکراتی داده می‌شود به طوریکه شورای نگهبان نمایندگانی را در سطح کشور دعوت کرده و تذکراتی داده که نمایندگانی از همدان هم جزو آنها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث تأیید صلاحیت ها براساس مستندات، مدارک و قانون عاننمل می‌کنیم، افزود: اگر داوطلب یا نماینده‌ای تخلف و جرمی داشته باشد، شرع و قانون اجازه مطرح کردن آن را نداده است.

مرادی با تکذیب تأییدیه افراد توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: تا زمانی که ثبت نام و استعلام صورت نگیرد شورای نگهبان نمی‌تواند نظر بدهد بنابراین کسی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رد و یا تأیید نشده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با بیان اینکه تأییدیه‌های شورای نگهبان گارانتی ندارد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت بر انتخابات برای انتخابات آینده، به هیچ کس تضمین تأیید نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید