مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت با اشاره به تسهیل و اصلاح قانون واردات خودرو، گفت: به زودی حدود یک هزار دستگاه انواع خودرو وارداتی از گمرکات کشور ترخیص می شود.
ترخیص یک هزار دستگاه انواع خودرو وارداتی از گمرکات کشور در آینده نزدیک
، مهدی ضیغمی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو، اظهار داشت: از زمانی که فرآیند واردات خودرو در نیمه دوم سال گذشته آغاز شد می دانستیم که با قوانین فعلی بحث واردات خودرو کار سختی خواهد بود بنابراین به دنبال اصلاح و تسهیل قانون واردات خودرو توسط قوانین بالادستی رفتیم.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت اظهار داشت: پیشنهاد اصلاح قوانین واردات خودرو در دی ماه پارسال مطرح شد اما 3 ماه بطول انجامید تا جلسه در این مورد تشکیل شود و در نتیجه قانون اصلاح شده در اردیبهشت ماه ابلاغ شد، به دلیل شیوه ابلاغ قوانین بالادستی تا زمانی که ابلاغ به دستورالعمل تبدیل شد مدتی زمان بر شد لذا با قانون جدید، بحث واردات خودرو در خصوص استاندارد، گمرک، محیط زیست و غیره تسهیل شده است؛ به عنوان مثال در خصوص قوانین محیط زیست، یورو 6 به یورو 5 تبدیل شده است و یا در گمرک دیگر چالش واردات خودرو از طریق نمایندگی اصلی مطرح نیست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: همچنین براساس قانون اصلاح شده واردات خودرو الزام استاندارد ایمارک (استاندارد اتحادیه اروپا) برای خودروهای وارداتی برداشته شد و لذا استاندارد خودروهای وارداتی غیر از ایمارک نیز پذیرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید