مصطفی کواکبیان گفت : در بین اصلاح طلبان آقای خاتمی محبوبیت گذشته را دارد ولی در بین مردم این جایگاه کمرنگ شده است.

 

روزهای گذشته در زمان پیش ثبت‌نام‌ها، خبرهایی منتشر شد مبنی بر ثبت نام شما در انتخابات اما شما این خبر را تکذیب کردید و گفتید دلایلی برای خودتان دارید این دلایل چیست؟

ما یک حزب هستیم. در حزب تصمیم گرفته شد که اعضای حزب مردم سالاری در شهرستان‌ها ثبت نام کنند تا فرصت پیش ثبت نام را از دست ندهند، اما در تهران نیز دوستان بیان داشتند که اعضا ثبت نام کنند ولی بنده نیز یک تأملی داشتم تا درباره ثبت نام در انتخابات تصمیم‌گیری کنم از این رو ارزیابی‌ای که داشتیم این بود که مجلس آن جایگاه گذشته را ندارد. یعنی در رأس امور بودن را از دست داده است.

مورد دوم این بود که میزان مشارکت مردم نیز مهم است. مثلاً در انتخابات مجلس یازدهم بنده رد صلاحیت نشدم بلکه تأیید شده بودم، اما رای نیاوردم و در تهران نفر سی و پنجم شدم. دلیل آن این بود که در تهران حدوداً ۱۸ درصد در انتخابات شرکت کردند. از این رو استنباط بنده این بود که اگر به همان میزان یا دو برابر انتخابات قبلی مشارکت باشد ما شانسی برای پیروزی در انتخابات را نداریم. البته یک کنشگر سیاسی و حزب سیاسی باید خود زمینه‌ای درست کند تا به آن اهدافی که مدنظر دارد برسد.

ولی خب! ما این توانایی را در خود نمی‌دیدیم که بتوانیم مردم را به پای صندوق‌های رای بیاوریم لذا تصمیم بر این شد که اعضای حزب ثبت نام کنند و بنده به این نتیجه نرسیدم که بخواهم در انتخابات شرکت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید