🔹️با وجود گذشت ۱۴ روز از آغاز سال جدید، ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین مانند گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها همچنان یک‌ساعت جلوتر را نشان می‌دهد.

🔹️ساعت ۲۴ روز اول فروردین، به رغم مصوبه مجلس مبنی بر لغو تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت برخی موبایل‌ها به صورت خودکار همچون سال‌های قبل، یک‌ساعت به جلو کشیده شد.

🔹️وزارت ارتباطات پس از آن اعلام کرد که همه اقدامات لازم [برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران] را از ماه‌ها قبل انجام داده و سازمان تنظیم مقررات نیز در اطلاعیه‌ای، مشکل اختلال ساعتِ برخی گوشی‌ها را مربوط به شرکت سازنده آنها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل و انتشار به‌روزرسانی جدید از سوی تولیدکنندگان تلفن‌همراه خبر داد.

🔹️با این حال این مشکل در چهاردهمین روز فروردین و آغاز به کار رسمی مدارس و ادارات، همچنان باقیست و برخی گوشی‌ها اجازه تنظیم غیرخودکار (دستی) ساعت را به کاربر نمی‌دهند و با وجود امکان تنظیم دستی ساعت برروی برخی دیگر از گوشی‌ها نیز عقب کشیدن دستی ساعت مشکلاتی را برای کار با برخی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای آنلاین برای کاربران ایجاد می‌کند.

🔹️گفتنی است این مشکل برای سامانه تلفن گویا (۲۰۱۱۹) نیز ایجاد شده بود اما به محض انتشار خبر آن در فضای مجازی، ساعت آن اصلاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید