تقاضای بیش از هزار مجوز برای انتشار روزنامه از سوی اصلاح‌طلبان/ انتقاد دری نجف‌آبادی و مجتبی تهرانی از خاتمی
تقاضای بیش از هزار مجوز برای انتشار روزنامه از سوی اصلاح‌طلبان/ انتقاد دری نجف‌آبادی و مجتبی تهرانی از خاتمی

#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

٢۶ مهر ١٣٧٩

🔹آقای [عباسعلی] علیزاده، رئیس دادگستری تهران، همراه آقای [غلامعلی] محمدی، [معاون] رئیس دفتر آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رئیس قوه‌قضائیه] آمدند.

🔹از برنامه دوم‌ خردادی‌ها، برای راه‌اندازی روزنامه‌های جدید گفتند؛ بیش از هزار تفاضای جدید داده‌اند و هفته‌نامه‌ها را تبدیل به روزنامه می‌کنند و نشریات شهرستانی را سراسری می‌کنند؛ حمایت مالی و سیاسی دولتی‌ها را دارند.

🔹خواستند نظر مجمع [تشخیص‌ مصلحت] را در مورد مستثنابودن قوه قضائیه از تحقیق و تفحص مجلس، با دادن متن مذاکرات مجمع به آنها بدهیم. از وزارت اطلاعات شکایت دارند که با آنها همکاری نمی‌کند و در پرونده [غائله برنامه دفتر تحکیم وحدت در] لرستان، همکاری ندارد.

🔹عصر آقای [امیر] تهرانی از وزارت اطلاعات، همراه خانم دکتر [مرضیه] وحیددستجردی آمدند. مرضیه خانم، از مراتب ارادت و علاقه خانواده‌شان به ما گفت و پیشنهاد داشت که جناح راست، در مقابل آقای [سیدمحمد] خاتمی، نامزدی برای انتخابات [ریاست‌جمهوری] ندهند؛ برای بی‌رونق‌کردن کار او و کم‌کردن تعصب‌های‌ خاص.

🔹گفت، محمد اصفهانی پسر مرحوم دکتر [محمدعلی] واعظی [استاندار اصفهان در دولت موقت مهندس بازرگان]، خواننده پاپ شده است.

🔹شب، آقایان مجتبی تهرانی [استاد حوزه علمیه تهران] و [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی]، [رئیس دیوان عدالت اداری]، میهمانم بودند. آقای تهرانی معتقد است، آقای خاتمی و مجلس و دوم‌ خردادی‌ها، دین را ضعیف‌ کرده‌اند و بدتر می‌شود.

🔹 ادامه‌ کار او در دوره آینده را خلاف شرع می‌داند و به رهبری انتقاد دارد که چرا انتخابات باطل‌شده تهران را تأیید کرده‌اند. از مواضع من قدردانی‌ کرد و گفت، امروز دلسوزان انقلاب و اسلام، قدر مدیریت شما را می‌دانند و حسرت گذشته را دارند. شب در دفترم ماندم و تا ساعت دوازده کار کردم.

دیدگاهتان را بنویسید