در بخشی از این بیانیه آمده است: تا زمانی که برگزاری انتخابات رقابتی با حذف نظارت استصوابی حذفی در دستور کار حکومت قرار نگیرد و اعتماد مردم به صندوق رای و انتخابات بازنگردد، ما شاهد برگزاری یک انتخابات واقعی نخواهیم بود

مقدمه:

در حالی که حاکمان و مسئولان سیاسی کشور خود را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آماده می‌.کنند و از زبان رهبری تا مدیران رده پایین اجرایی بر اهمیت انتخابات پایان سال تاکید می‌شود اما در میان احزاب سیاسی، فعالان صنفی و محافل رسانه‌ای هیچ نشانه‌ای از در پیش بودن یک اتفاق مهم سیاسی را شاهد نیستیم. در میان مردم این وضعیت بی‌تفاوتی در حد فاجعه سیاسی است و با هر کسی که صحبت می‌شود، از بی‌ثمری شرکت در انتخابات و بی‌انگیزگی برای حضور خودش می‌گوید. این وضعیت تلخ نتیجه حکمرانی خلاف قانون و اقتدارگرایانه حاکمانی است که سیاست‌‌ورزی را در میان مردم و نخبگان، نازا و سترون کرده و امید زایش خیر و صلاح از صندوق رای را از میان برداشته‌اند.

در چنین فضای راکد سیاسی و در هنگامه قهر مردم از انتخابات و بی‌انگیزگی جریانهای سیاسی برای حضور در سر صندوق رای، انتظار معقول از حاکمان این است که آسیب‌شناسانه به وضعیت جاری بنگرند و با ارائه راهکارهای اعتماد‌ساز و رقابت‌برانگیز و مشارکت‌آفرین، امید را به مردم بازگردانند و زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند اما متاسفانه رفتارهای حکومت و نهادهای حکومتی نه تنها هیچ نشانی از عقلانیت سیاسی ندارد بلکه بی‌درایتی و بی‌‌تدبیری آنان را فریاد می‌کند. اوج این بی‌تدبیری را در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌‌توان دید که با تشدید نظارت استصوابی حذفی شورای نگهبان، میخ آخر را بر تابوت انتخابات زده و امید به برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد و فراگیر را کاملا از بین برده‌‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید