اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست‌جمهوری در دولت روحانی که سال ۹۲، رییس ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود، در گفت‌وگویی تازه، در مورد ردصلاحیت هاشمی، سخن گفته است. او ردصلاحیت هاشمی را «جوک» خوانده و گفته: برای همه سناریو‌ها در ارتباط با هاشمی خود را آماده کرده بود غیر از رد صلاحیت او در انتخابات.

سرویس سیاسی «انتخاب»: اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست‌جمهوری در دولت روحانی که سال ۹۲، رییس ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود، در گفت‌وگویی تازه، در مورد ردصلاحیت هاشمی، سخن گفته است.

او به «اکوایران»، ردصلاحیت هاشمی را «جوک» خوانده و گفته: برای همه سناریوها در ارتباط با هاشمی خود را آماده کرده بود غیر از رد صلاحیت او در انتخابات.

سال ۹۲، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در آخرین ثانیه‌ها، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود، در میان بهت ناظران سیاسی ردصلاحیت شد.

هاشمی قبل از ثبت‌نام تاکید کرده بود که درصورت موافقت رهبری، کاندیدا خواهد شد. او در آخرین لحظات روز ثبت‌نام، تلاش کرده بود نظر رهبری را در این‌مورد بداند.

محسن هاشمی در این مورد گفته که «۲۱ اردیبهشت‌ماه و روز آخر ثبت‌نام بود که آیت‌الله هاشمی با دفتر رهبری تماس گرفتند و از آقای حجازی خواستار صحبت با رهبری شدند. چون رهبری، استراحت می‌کردند امکان صحبت و مشورت فراهم نشد و شخص آقای حجازی، پیغام ایشان را به رهبری منتقل کردند که البته، پاسخ موافق یا مخالفی نیامد و چون پاسخ مخالفی دریافت نشده بود، آیت‌الله هاشمی رفتند و ثبت‌نام کردند»

پس از ثبت‌نام هاشمی، هیجان و موج کم‌نظیری در «جامعه‌ی ناامیدِ وقت» ایجاد شد. روحانی و ولایتی دو کاندیدای دیگر در تماس با هاشمی از او پرسیدند که «چه کنیم؟ انصراف دهیم؟» که هاشمی پاسخ داده بود : فعلاً بمانید تا ببینیم اوضاع چه می‌شود»

دیدگاهتان را بنویسید