🔹مدتی است که شهرداری و شورای شهر تهران، تمام تلاش خود را برای به دست گرفتن قیمت تاکسی‌های اینترنتی بسیج کرده‌اند. این در حالی است که مهمترین فاکتور در تعیین نرخ تاکسی‌های اینترنتی طول زمان سفر یا به عبارت دیگر ترافیک است که همین نهادها مسئول مستقیم مدیریت آن هستند.

🔹مهدی چمران: نرخ وسایل حمل‌ونقل عمومی را باید شورا تصویب کند. ما دنبال می‌کنیم که نرخ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد. زاکانی شهردار تهران: ما اصرارمان این است که تاکسی‌های اینترنتی مجوز را از شهرداری بگیرند.

🔹سوال اینجاست که مسئول مدیریت ترافیک شهر و کنترل شرایط وخیم آن کیست؟ آیا اگر ترافیک تهران حل شود، مساله قیمت‌ تاکسی‌های اینترنتی خود به خود حل نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد مسئولان شهری موضوع را برعکس کرده‌اند و به جای پاسخگویی در مورد حل مسائل شهری، فرار رو به جلو را ترجیح داده‌اند.

🔹اسنپ و تپسی در طرف دیگر این کشمکش می‌گویند: قیمت‌گذاری دستوری  باعث می‌شود شرایط ترافیکی، جوی و میزان عرضه و تقاضا نتواند به اندازه کافی بر قیمت مؤثر باشد و به‌این‌ترتیب تمایل رانندگان برای کار‌کردن در ساعات پیک به‌شدت کاهش می‌یابد.

🔹این شرکت‌ها می‌گویند نرخ تاکسی‌های اینترنتی بر مبنای سفر ارزان‌تر و بیشتر پایه‌ریزی شده نه بر اساس سفر گران‌تر و کمتر؛ بر همین اساس است که میانگین نرخ کرایه‌های آن‌ها از نرخ‌های مصوب شهرداری پایین‌تر است و همین امر توانسته اقبال مردم به استفاده از این تاکسی‌ها را همچنان پابرجا نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید