در پی استقرار جدید نیروهای آمریکا در خلیج‌فارس به ادعای جلوگیری ایران از اذیت و آزار کشتی‌های تجاری، تهران حملات لفظی خود علیه واشنگتن را تشدید کرد.
تنش‌های تهران و واشنگتن بالا گرفت | ایران هشدار داد: قادریم کشتی‌های آمریکایی را تصرف کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین، روز دوشنبه، ایران در آخرین واکنش خود هشدار داد که پس از تشدید حضور پنتاگون در خلیج‌فارس و دریای سرخ، می‌تواند کشتی‌های آمریکایی را تصرف کند. سرتیپ رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران گفت: «جمهوری اسلامی قادر است هر گونه شرارت آمریکایی‌ها را متقابلاً پاسخ دهد؛ از جمله توقیف کشتی‌های آن‌ها».

به نوشته المانیتور، این واکنش یک روز پس از آن رخ داد که ایالات متحده یک گروه ۳ هزار نفری تفنگداران دریایی و پرسنل آمریکایی را به دریای سرخ فرستاد. اوایل ماه گذشته نیز ارتش آمریکا هواپیماهای جنگی اف۳۵، اف۱۶ و اِی۱۰ را به همراه ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا به خلیج‌فارس اعزام کرد. به گفته مقامات آمریکایی، افزایش نیروها برای انجام گشت‌زنی مشترک در تنگه هرمز صورت گرفته است.

ایالات متحده مدعی شده که این حضور به طور خاص با هدف محدودکردن ایران انجام می‌شود که به ادعای او، کشتی‌های تجاری در آب‌های استراتژیک را مورد آزار قرار می‌دهد. آمریکا ادعا می‌کند که ایران «تهدیدی آشکار برای امنیت دریایی منطقه و اقتصاد جهانی» است.

دیدگاهتان را بنویسید