رئیس هیأت مدیره سندیکای کنسرو ایران گفت: برآوردها حاکی از تولید سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور است اما آمار دقیق و قابل اعتمادی در تولید و مصرف محصولات کنسروی وجود ندارد.
تن‌ماهی بی‌مشتری شد
عضو کمیته فنی آبزیان گفت: بنا بر آمار سازمان شیلات ایران، حدود ۵ سال قبل آمار تولید کنسرو ماهی تقریباً ۵۰۰ میلیون قوطی در سال بود که با کاهش ۵۰ درصدی بازار تقاضا، تولید نیز دچار افت شده است.

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره سندیکای کنسرو ایران گفت: برآوردها حاکی از تولید سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور است اما آمار دقیق و قابل اعتمادی در تولید و مصرف محصولات کنسروی وجود ندارد.

وی افزود: بنا بر آمار سازمان شیلات ایران، حدود ۵ سال قبل آمار تولید کنسرو ماهی تقریباً ۵۰۰ میلیون قوطی در سال بود که با کاهش ۵۰ درصدی بازار تقاضا تولید نیز دچار افت شده است.
وی ادامه داد: وضعیت تولید در ۴ ماه نخست سال نشان می‌دهد آمار تولید نسبت به مشابه سال گذشته کاهش چشم‌گیری نداشته است.

عضو کمیته فنی آبزیان کشور درباره میزان صادرات کنسرو ماهی گفت: سال‌های گذشته تا حدودی صادرات به ویژه به کشورهای همجوار مانند عراق و افغانستان انجام می‌شد؛ اما در چند سال اخیر بخش اعظمی از تولید به مصرف داخل می‌رسد و اگر صادراتی وجود داشته باشد عدد بسیار ناچیزی است.

دیدگاهتان را بنویسید