مرتضی زبردست

نشست خبری یحیی گل محمدی و جواد نکونام، سرمربیان تیم های پرسپولیس و استقلال تهران قبل از انجام دربی ۱۰۲ برگزار و رگه هایی از مرام و منش محترمانه دو ملی پوش سابق و دو سرمربی موفق فوتبال کشورمان را بروز داد.
این دو بزرگ حال حاضر فوتبال ما خیلی منطقی و حرفه ای به پرسش های متعدد و مختلف خبرنگاران پاسخ دادند تا ثابت کنند قبل از رقابت به عنوان دو سرمربی شاخص و فهیم فوتبالی با هم رفاقت دارند.
هیچ کس منکر حساسیت های ورزشی و اثرات پیروزی ها و شکست های آن نیست اما نگاه صرفآ مادی به مزایای بُرد و ضررهای باخت نباید اخلاق و مزیت های انسانی را لگد مال کند.
خوش بختانه مربیان و بازیکنان حرفه ای ورزش ما که نسبت به اکثریت جامعه از شرایط رفاهی قابل قبولی بهره مند هستند به شکرانه موقعیت مناسبی که دارند علی القاعده باید الگو و مروّج صفات پهلوانی بوده و به آن چه می گویند پایبند باشند.
و اما ابهام دربی ۱۰۲، پنالتی زن های احتمالی دو تیم هستند قبلآ کوین یامگا و گئورگی گولسیانی پنالتی های استقلال و پرسپولیس را می زدند و هر دو بازیکن خارجی سرخابی ها نیز در انجام این مأموریت موفق بودند ولی گل نشدن پنالتی گولسیانی در بازی مقابل الدحیل همچنین ترس احتمالی یامگا از بیرانوند که پنالتی های حساسی را مهار کرده قطعآ در صورت وقوع خطای پنالتی که محتمل هم هست دغدغه سرمربیان دو تیم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید