🔹سیدمصطفی تاج‌زاده و سعید مدنی به دلیل اظهارنظر انتخاباتی در زندان اوین با محدودیت مواجه شدند

🔹کانال تلگرامی تاج‌زاده روز گذشته متنی را منتشر کرد. در متن  منتشرشده مشخص شد که سیدمصطفی تاج‌زاده‌، سعید مدنی و حسین رزاق به دلیل اظهارات‌شان درباره انتخابات با اعمال محدودیت‌های جدید مواجه شده‌اند.

🔹فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر آقای تاج‌زاده: ضابطین تصمیم گرفتند به دلیل صدور بیانیه و اظهارات آقای تاج‌زاده درباره انتخابات، او تنها بماند و برای او محدودیت‌های جدیدی اعمال کرده‌اند. جزئیات بیشتری از وضعیت او ندارم زیرا با او صحبتی نداشتم و مادامی که با خود آقای تاج‌زاده صحبت نکنم، نمی‌توانم از جزئیات شرایط جدید او سخنی بگویم.

🔹علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری:این محدودیت‌ها غیرقانونی است اما در حال حاضر به دلیل اینکه انتخابات را به دعوای مرگ و زندگی تبدیل کرده‌اند برای آن توجیه‌های شرعی می‌تراشند. مردم را از حق شهروندی یعنی حق انتخاب منع کرده‌اند. پس هر فردی که نسبت به این وضعیت انتقاد کند، نوعی جرم‌انگاری تلقی می‌کنند. به عبارتی بحث «تحریم انتخابات» را ‌جرم‌انگاری کرده‌اند که از نظر حقوقی توجیهی ندارد.

🔹مجید یونسیان، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی: مشکلاتی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است، تنها تورم و معیشت مردم نیست. فقدان آزادی‌های مشروع  و تبعیض، بخشی از همین مشکلات است. ایجاد تضییقات برای زندانیان شاخصی همچون سعید مدنی و سیدمصطفی تاج‌زاده در زندان اوین نقض همه ادعاهایی است که این روزها با نزدیک شدن به انتخابات دائم به گوش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید