🔹جزیره زیبای کیش که زمانی به‌عنوان قطب گردشگری کشور شناخته می‌شد و چشم‌انداز دستیابی به اهداف بین‌المللی برای آینده آن دیده می‌شد، اکنون از رونق افتاده و حتی مسافران داخلی هم کمتر از گذشته نسبت به سفر به این جزیره اظهار تمایل می‌کنند.

🔹از کمبود شدید پرواز تا افزایش قیمت نجومی خدمات و مواد غذایی، همچنین هزینه‌های اقامت عواملی است که موجب رکود گردشگری در کیش شده و فعالان اقتصادی خصوصا سرمایه‌گذاران و کسبه نیز از این شرایط راضی نیستند.

🔹در هفته‌های اخیر رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر کردند که خبر از شکل‌گیری گروه‌های واسطه‌گری  فروش بلیت خدمات گردشگری و تفریحی در کیش دارد.

🔹بر این اساس برخى آژانس‌های محلی با خیال راحت از نبود نظارت لازم به صاحبان مراکز تفریحی و گردشگری فشار می‌آوردند تا کمیسیون‌های بازاریابی نجومی ۶۰ تا ۷۰ درصدی به آنها پرداخت کنند.

🔹سودی که گردشگران را با مشکل افزایش هزینه‌ها و قیمت خرید بلیت روبه‌رو می‌کند، در سمت مقابل موجب کاهش فروش بلیت برای صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری شده و خسارت قابل توجهی به آنها وارد می‌کند و تنها ضامن منافع دلالان است.

🔹انتظار اصلی این است که سازمان منطقه آزاد کیش با این‌گونه و‌اسطه‌گری‌های غیرمجاز و غیر اصولی برخورد کند؛ اما از سال ١٤٠٠ تا امروز چهار مدیرعامل و سرپرست مختلف برای منطقه آزاد کیش منصوب شده‌اند و بی‌ثباتی مدیریتی یکی از مشکلات جاری در این سازمان است که مانع از رسیدگی به این شرایط می‌شود.

🔹در خصوص وضعیت فعلی تنها می‌توان گفت افزايش قيمت‌ها و فقدان نظارت، اقتصاد كيش را دچار مشکل كرده، تعداد مسافران و گردشگران را كاهش داده است و فعالان اقتصادى جزيره با بحران بى‌سابقه‌اى مواجه هستند.

🔹باید دید سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند برای حل این بحران چاره‌ای بیندیشد یا اینکه کیش جایگاه همیشگی خودش را در بین مراکز توریستی و تفریحی کشور از دست خواهد داد؟

دیدگاهتان را بنویسید