رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه پس از تعطیلی بازار حقیقی نیست، شرایط بازار را مناسب و به دور از التهاب عنوان کرد.
نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار اظهارکرد: بازار تهران از سه‌شنبه تا دوشنبه هفته آینده تعطیل است اما ‌در دو روز اخیر قیمت طلا و سکه افزایشی شد که این تغییر در بازار غیر رسمی اتفاق افتاد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار تهران باز باشد و مبادلات به صورت فیزیکی انجام شود این تغییر قیمت‌ها رسمی است اما با توجه به تعطیلی بازار این افزایش قیمت مورد تایید نیست لذا باید منتظر بازگشایی بازار در دوشنبه هفته آینده باشیم سپس ببینیم مسیر حرکت بازار به چه سمتی است.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که خرید طلا در ماه محرم و صفر توجیه اقتصادی دارد یا خیر، نیز گفت: با توجه به روند کاهشی امسال و اینکه کاهش قیمت‌ها بیش از انتظارها بوده است فرصت برای خرید طلا مهیاست، تجربه هم نشان داده هر زمان که مردم در دراز مدت روی طلا و مصنوعات آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند هم افزایش داشته و هم یک سرمایه‌گذاری امن انجام داده‌اند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: شرایط بازار مطلوب و بدون التهاب است و با توجه به وضعیت موجود مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و هر زمان که تصمیم به خرید طلا یا سکه گرفتند می‌توانند نسبت به خرید اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید