🔹سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی پوشان کشتی:

🔹 وقتی مبارزه کشتی گیران را نگاه می‌کنم از استرس زیاد به صندلی فشار زیادی وارد می‌کنم. شما هیچوقت پوریای، ولی را از یاد نمی‌برید یا شخصیت جهان پهلوان تختی یک شخصیت بزرگ برای همه است. یا شهید هادی، صدرزاده و ۱۵۰۰ شهیدی که از جامعه کشتی تقدیم ملت شده اند از یاد نمی‌روند.

🔹شخصیت یک کشتی گیر دو بعد قوی دارد، یکی بعد قدرت و مقاومت جسمانی است که با هم تفاوت دارند. البته ما، چون کار نظامی کنیم بیشتر تفاوت این دو واژه را درک می‌کنیم.یک کشتی گیر دارای شخصیت فیزیکی فوق العاده‌ای است. وقتی یک کشتی گیر روی پل می‌رود گردن باید فشار بسیار زیادی را تحمل کند تا دوارم بیاور

🔹اگر کشتی گیر از شکوه حریف بترسد نمی‌تواند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد. اگر تمرکز ذهنی نداشته باشد نیز نمی‌تواند آماده مبارزه باشد. ما، چون مسلمان هستیم فرمول ساده‌ای از قرآن می‌گویم که می‌فرماید با ذکر خدا قلب‌ها آرامش پیدا می‌کند.

🔹وقتی شما به کبریای الهی فکر می‌کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد. بعضی وقت‌ها حسن آقای عزیز ما با کشتی گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است اگر یاد خدا کرد حتما موفق می‌شود. حریف هم همان تمریناتی که شما انجام می‌دهید را انجام می‌دهید.

🔹گاهی ممکن است از نادآوری‌ها گله کنیم، اما همه چیز معمولا مساوی است. این را بدانید او هم دقیقا هم وزن شماست، اما نگران نباشید شما مسلمان هستید./

دیدگاهتان را بنویسید