، ضمن تایید خبر هک شدن این خبرگزاری توسط گروه «بلک ریوارد»، پذیرفت که بولتن‌های محرمانه این خبرگزاری که «برای آگاهی برخی مسئولان» تهیه شده، در اختیار هکرها قرار گرفته است.

🔹همچنین در ارتباط با بولتن‌های محرمانه نیز آمده که محتوای آن‌ها «رصد شنیده‌های محافل رسانه‌ای، شایعات فضای مجازی و ادعاهای رسانه‌های بیگانه» بوده که خبرگزاری فارس امکان راستی‌آزمایی آن‌ها را نداشته است.

متن کامل توضیحات خبرگزاری فارس به این شرح است:

🔹گروه هکری یک سرویس جاسوسی که خود را «پاداش سیاه» معرفی می‌کند در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه روز جمعه با نفوذ به برخی سرورهای فارس برای دقایقی اطلاعیه خود را روی سایت خبرگزاری منتشر و اعلام کرد اطلاعات خبرگزاری فارس را کاملا از بین برده است.

🔹به دنبال این اقدام فعالیت سایت حدود یک روز و نیم برای کشف منشا آلودگی متوقف شد که البته بعضی سرویس‌ها مثل سیستم کامنت‌گذاری تا ارتقای امنیت شبکه موقتا غیر فعال شده است.

🔹این گروه مدعی شده بود که کلیه اطلاعات خبرگزاری فارس را از بین برده است و تلاش داشت فعالیت خبرگزاری فارس را به صورت بلندمدت متوقف کند که عملا به جز حذف اطلاعات روز جمعه موفق به این کار نشد.

🔹همزمان جریان رسانه‌ای این سرویس جاسوسی با اقدامات سخیف و دروغین، ترور شخصیت و تهدید خبرنگاران را در دستور کار قرار داد.

🔹همچنین جزوه مربوط به رصد شنیده‌های محافل رسانه‌ای، شایعات فضای مجازی و ادعاهای رسانه‌های بیگانه که امکان صحت‌سنجی آن برای خبرنگاران فارس میسر نبود، جهت بهره‌برداری رسانه‌ای و خنثی‌سازی شایعات آرشیو شده و یا برای آگاهی برخی مسئولان و موثرین ارسال می‌شد.

🔹این جریان رسانه‌ای از این مطالب به‌عنوان اخبار سری نامبرده و در مواردی با تغییر و مخدوش کردن برخی عبارات و واژه‌ها مطالب جعلی را به‌عنوان خبر و سند جلوه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید