🔹حسب احضاری که از جانب شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت صورت پذیرفته بود، من امروز به اتفاق وکلای خودم در جلسه رسیدگی حاضر شدم، نماینده مدعی العموم هم در جلسه حاضر بود.

🔹در بررسی که توسط ریاست محترم شعبه اتفاق افتاد، معلوم شد که وزیر محترم سابق صمت که شاکی پرونده محسوب می شدند، بایستی از ایشان دعوت به عمل می آمد که در این جلسه رسیدگی حضور پیدا می کردند.

در بررسی بعدی وقتی از دفتر استفسار شد که چرا دعوت به عمل نیامده؟ معلوم شد که اصلا شکایتی از جانب آقای فاطمی امین مطرح نشده و تنها چیزی که در پرونده موجود هست، نامه ای است که ایشان خطاب به دادستان کل نوشتند و علی القاعده آن نوشته، نمی تواند شکایت رسمی ثبت شده تلقی شود و لزوما بایستی شکایت ثبت شود.

در هر حال قرار شد وقت مجددی برای رسیدگی با حضور شاکی محترم تعیین شود.

🔹پس مبنای کیفرخواستی که برای شما صادر شده چه بوده است؟

حالا این مشکلی است که در نهاد تحقیق وجود داشته که علی القاعده بازپرس بایستی تمام این موضوعات را برای رسیدگی دادگاه مهیا می کرد که البته تشخیص آن به عهده ریاست محترم شعبه است. ایشان باید درباره تحقیق و تکمیل بودن تحقیق که از جانب بازپرس اعلام شده، اعلام نظر کند.

🔹مراحل مقدماتی ابلاغ و مراحل تشکیل بازپرسی بصورت قانونی انجام شده یا بصورت فوق العاده بوده؟

بواسطه توجهی که نسبت به موضوع وجود داشته، مجوز لازم برای رسیدگی خارج از موعد دریافت شده، بر همین مبنا هم بنا بوده همه چیز به سرعت انجام شود ولی همین موضوعات ظریف و در عین حال اساسی مورد غفلت واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید