توضیحات ۹ دی + فایل صوتی جوابیه اسماعیلی و آملی لاریجانی

🔹 بعد از انتشار گفتگوی ۹دی با آقای غلامحسین اسماعیلی (مدیر کل دادگستری دوره آقای آملی، سخنگو و مسئول دفتر آقای رییسی در قوه قضاییه) ایشان سه‌شنبه گدَشته (۲۴ مرداد) طی نامه‌ای تیتر ۹دی را تکذیب کرد. همان روز به اطلاع وی رسید که تیتر ۹دی کاملا دقیق، درست و برگرفته از متن سؤال و جواب گفتگوی ایشان است و قابل تکذیب نیست.

🔹آقای آملی لاریجانی هم که یک روز پس از انتشار گفتگوی دوهفته قبل ۹دی، با صدور اطلاعیه رسمی (اینجا) اعلام کرده بود بزودی در بیاینه‌ای توضیحاتی درباره پرونده طبری ارائه خواهد داد، صبح امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد) درپاسخ به پیگیری این هفته‌ی ۹دی (اینجا) جوابیه‌ای ارسال کرد و با توجه به تکذیبیه آقای اسماعیلی، ارائه توضیحات را لازم ندانست و جوابیه آقای اسماعیلی را روی سایت روابط عمومی مجمع تشخیص قرار داد!

🔹همه اینها درحالی است که تیتر ۹دی همانطور که در صوت گفتگو با آقای اسماعیلی مشخص است، به هیچ وجه قابل تکذیب نیست، آنچه در تیتر آمده، دقیقا متن سؤال و جواب ایشان است.

🔹با توجه به اینکه مطابق قانون، ۹دی تا دو شماره (دو هفته) فرصت انتشار جوابیه را داشته، انتشار تکذیبیه آقای اسماعیلی بدون اطلاع ایشان توسط روابط عمومی مجمع تشخیص، کار غيراخلاقی بوده است.

🔹اکنون باتوجه به صحت تیتر ۹دی و با توجه به اینکه آقای اسماعیلی به صراحت از ارائه اسناد تخلفات وجرایم اکبر طبری به رییس وقت قوه قضاییه خبر داده‌اند، افکار عمومی منتظر توضیحات آقای آملی لاریجانی در این باره است.

دیدگاهتان را بنویسید