توپی که خاتمی به «زمین سیاست» ایران انداخت!

فرارو نوشت: رئیس دولت اصلاحات از منحرف شدن انقلاب سخن راند و با صراحت تاکید کرد که رویه کنونی، گام برداشتن در مسیر خودبراندازی است. مهم نیست که اشارات خاتمی تا چه اندازه حقیقت دارند یا منطبق با واقعیات است. نکته مهم این است که محورهای جدی مطرح شده از سوی او در جدال میان منتقدان و طرفداران، مورد کنکاش و بررسی قرار بگیرد

در یک هفته جاری رخدادهایی همانند، ادعای خبرگزاری تسنیم مبنی بر رائه لیست انتخاباتی از سوی علی لاریجانی و تکذیب معنادار آن سوی رئیس سابق مجلس، اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود»، ریزش شدید و تاریخی شاخص بورس تهران، اعلام آمار تورم نقطه به نقطه اسفند و فروردین از سوی مرکز آمار ایران، تشکیل پرونده قضایی و جریمه شدن چند بازیگر خانم مشهور به دلیل مساله حجاب، هک شدن سایت وزارت خارجه، افشاگری یک نماینده مجلس درباره نهادهای دولتی دریافت‌کننده «شاسی‌بلند حواله‌ای و بدون نوبت» و ممنوع اعلام شدن درج قیمت در آگهی‌های فروش خودرو، مهم‌ترین خبرهایی بودند که کانون توجهات رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی را به خود جلب کردند.
ورای تمامی این اخبار، سخنان سید محمد خاتمی در چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) بود که بازتاب و بازنشر گسترده‌ای را در میان رسانه‌های و کاربران فضای مجازی به همراه داشت. خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان در دیدار با جمعی از فرهنگیان و نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان سخنانی را بر زبان راند که به نوعی تحلیل مشکلات فعلی و هشدار نسبت به آینده کشور بود.

دیدگاهتان را بنویسید