روزنامه قدس نوشت:

🔹دو سال و اندی از وعده‌های دولت در ساماندهی بازار خودرو می‌گذرد و این بازار نه‌تنها سروسامان نگرفته که حتی نسبت به همان ابتدای دولت هم افسارگسیخته‌تر شده است. گویی نه دولت و نه زیرمجموعه‌های آن -به‌ویژه وزارت صمت- برنامه عملیاتی و نتیجه‌محور برای رفع مشکلات موجود در صنعت خودرو نداشته‌اند؛ آنچنان ‌که هنوز هم خودروسازان با همراهی شورای رقابت به افزایش مستمر قیمت‌های کارخانه می‌پردازند.

🔹به‌عنوان مثال، خودرو «کوییک» شرکت سایپا که ابتدای این دولت ‌صد و اندی میلیون تومان بود، امروز طبق آخرین دعوت‌نامه شرکت برای ثبت‌نام کنندگان به حوالی ۴۰۰میلیون تومان رسیده است!

🔹در ضعف مدیریت بازار خودرو و کاهش التهاب‌های آن، دولت البته تنها نیست بلکه سایر قوا و نهادهای مربوط نیز در چنین وضعی سهیم هستند؛ ازجمله مجلس که بارها نمایندگانش مدعی پیگیری موضوع واردات در جهت تأمین نیاز خریداران واقعی و مهار تقاضای مصرف‌کننده شدند، نتیجه چه شد؟ تقریباً هیچ!

🔹آشفتگی بازار خودرو و سردرگمی مسئولان، آنچنان بوده که اکنون برخی شرکت‌ها و مجموعه‌های خودروسازی نیز جری‌تر از گذشته هم پیش ‌از تحویل احتمال تأخیر می‌دهند و هم تأکید دارند باید خریدار متحمل هزینه‌های مرتبط با قیمت‌گذاری جدید محصولات باشد.

🔹جالب آنکه مقام عالی وزارت صمت ناتوان از تحقق وعده‌های متعدد وزارتخانه‌اش درباره صنعت خودرو، مدعی پیگیری برای واردات خودروهای برقی شده و بارها در اظهاراتش به آن پرداخته است.

🔹 با این حال باید منتظر ماند و دید سران قوا و به‌ویژه برخی نهادهای مرتبط با صنعت خودرو، کِی و چگونه قرار است مقابل تحرکات مافیای خودرو بایستند و قیمت‌های افسارگسیخته بازار را سامان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید