جاده ملی پاتاوه به دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان ملی و استانی به طول ۱۳۶ کیلومتر در تیرماه امسال در حالی زیربار ترافیک رفت که تردد در آن در حدود پنج سال قبل از آن روان و جاری بود.

بیان فردا | عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر بود.

۱۳ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ متر و ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی و ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استانهای قرار گرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در پنج شهرستان بویراحمد و مجموع حوزه استحفاظی کهگیلویه بزرگ که شامل چهار شهرستان می شود با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر را می توان از جمله مزیت های این جاده ملی بشمار آورد.

ساکنان این روستاها و البته رانندگان و مسافران جاده ملی پاتاوه – دهدشت از افتتاح این پروژه بدلیل ناایمن بودن آن و بالا رفتن آمارهای کشته شدگان تصادفات جاده ای اظهار نگرانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید